NALU: un brand de lenjerie cu design minimalist și realizare impecabilă

O discuție sinceră despre provocările antreprenoriatului, minimalism și obiectele simple care îți aduc bucurie și utilitate, cu Sonia Micu, creatoarea brandului de lenjerie NALU underwear.

Sonia, aș vrea să trecem un strop prin parcursul tău profesional. Cum ai ajuns la antreprenoriat și cum a încolțit ideea NALU?
Povestea este una clasică. Am lucrat mai mulți ani în corporații și așa am învățat în detaliu cum funcționează o afacere. În timp, am prins încredere și, cu puțină inspirație și mult elan, am încercat să creez ceva care să reflecte valorile mele. Asta face NALU. Vorbește despre un stil de viață fără consum în exces și își propune să ofere obiecte simple, realizate impecabil.


Care a fost momentul de declic când ai ajuns să îți dai demisia din acea multinațională ca să faci pariul ăsta?
Decizia a coincis cu finalul unei luni sabatice pline de experiențe care m-au făcut curioasă în legătură cu alte feluri de a trăi decât cel pe care îl știam. Probabil că astfel de momente de declic sunt construite în inconștientul nostru cu mult timp înainte ca ele să se transforme într-o decizie. Așa am învățat că poate frustrările nu sunt de băgat sub preș. Poate ele ne anunță că urmează să schimbăm ceva.

De ce ți-a fost cel mai tare frică? Și care s-a dovedit a fi cea mai solicitantă parte a business-ului?
Nu știu dacă avem suficiente pagini să pot enumera lucrurile de care mi-a fost frică. Majoritatea erau legate de abilitățile mele de a învăța rapid, de a mă adapta, de a face față unui context total diferit. Mă îngrijoram degeaba. Părțile dificile erau cu totul altele, iar eu le-am aflat abia după ce am început. Autodisciplina, pe care credeam că o stăpânesc atât de bine, este cea mai solicitantă parte acum. Volumul de muncă a devenit mare și imprevizibil. Totul crește repede si orice planificare este o provocare. De exemplu, într-o zi a apărut oportunitatea de a vinde produsele NALU într-un magazin din New York, iar asta a fost o muncă de multe ore, total neprevăzută. Cam totul se întâmplă așa acum.

Schiță de proiect: cum ai început? De ce lenjerie, de ce acest tip de lenjerie? Care e filosofia din spatele brandului tău?
Am început gândindu-mă la obiecte care sunt nefiresc de complicate și pe care mi le-aș dori simplificate și integrate în felul meu de a trăi. Lenjeria se număra printre ele. Așa s-a născut NALU, cu scopul de a nu modifica linia naturală a corpului după standarde învechite. Fără sârme, fără bureți și fără artificii decorative. NALU este și un brand care încurajează consumul inteligent, cel în care cumperi cu măsură obiecte simple, de calitate excelentă și care au un rol clar: de a-ți aduce bucurie și utilitate.

Cum se aplică minimalismul în viața ta de zi cu zi?
Zilele astea minimalismul poate părea doar o altă tendință și mă tem să nu-și piardă din substanță, așa cum se întâmplă cu orice termen folosit excesiv. În realitate, această înclinație de a căuta simplificarea este adânc înrădăcinată în natura umană. Începe să fie redescoperită și asta e minunat. O caut și eu, dar sunt încă departe de a trăi ca un adevărat minimalist. În final, dacă din punct de vedere estetic preferințele se schimbă, un mare câștig va fi dacă minimalismul va rămâne în viețile noastre măcar ca o perspectivă de a vedea consumul.

Cum ai învățat design? Și cine se ocupă de designul produselor tale?
Eu nu sunt designer și nici nu îmi propun să ajung vreodată. Am urmat un curs de design de lenjerie la London College of Fashion, însă am făcut-o doar pentru a înțelege procesul. Asta pentru că nici produsele NALU nu își propun să fie obiecte de design, nu prin asta se remarcă. O parte din ele sunt gândite de mine, altele au fost desenate de tineri designeri, cum este și Sandra Selescu.

Cine s-a ocupat de identitatea vizuală a brandului?
Conceptul a fost schițat de mine și executat de un art director. Pentru ca mi-au trecut prin mână multe propuneri de identități vizuale de-a lungul anilor, nu a fost un proces dificil să gândesc ce s-ar potrivi cu personalitatea brandului.

Cât de greu a fost să găsești furnizori, să pui pe roate partea logistică?
Furnizori nu se găsesc greu în era Internetului. Există și târgurile de profil care sunt de ajutor. Mi-a fost greu să găsesc materiale de foarte bună calitate care să nu fie atât de costisitoare, încât să ridice prea mult prețul produsului final. Ideea inițială era ca produsele NALU să rămână într-o zonă corectă de preț și cred că am reușit asta. Și cantitățile minime cerute de furnizori sunt o provocare pentru un brand mic aflat la început de drum.

Pentru moment este o afacere de o persoană sau ai și angajați / parteneri?
Eu sunt administratorul afacerii și singurul asociat. Dar totul se întâmplă cu ajutorul mai multor colaboratori, altfel „mașinăria” aceasta care produce cantități destul de mari pentru început și care este foarte activă când vine vorba de numărul de comenzi și livrări nu ar putea rămâne în mișcare.

Care a fost primul produs pe care l-ai conceput și pe care l-ai văzut ieșit de pe o linie de producție?
Am produs mai întâi trei modele în câteva culori. A fost mare emoție când am primit primele bucăți de la fabrică. Nu mai ținusem în mână un obiect gândit de mine și creat de alți oameni. Și acum mai primesc mesaje în care sunt rugată să produc din nou unele dintre ele.

Comunici mult pe social media – Instagram și Facebook, iar colaborările vizuale cel puțin sunt foarte atent alese. Cum pui la punct strategia de comunicare și cum îți alegi colaboratorii?
Pentru că am făcut strategie de brand în toți anii înainte de a crea NALU, lucrurile îmi vin destul de ușor acum. Însă, principalul criteriu pentru colaborări este instinctul. Toți cei cu care am încercat să fac un proiect pentru NALU sunt oameni cu valori în care am știut că mă regăsesc înainte să-i cunosc foarte bine. Drept urmare, tot ce a ieșit din mâna lor pentru NALU s-a potrivit și l-a completat uimitor de bine.

Cine cumpără produsele NALU?
Clienții NALU sunt foarte diferiți din punct de vedere demografic. Sunt și cliente din agenții de publicitate, dar și din bănci. Sunt și adolescente, dar și mame, de multe ori și băieți. Ce îi unește este o preferință pentru un anumit tip estetică și de confort. Dar probabil unii dintre ei sunt cei atenți și la rolul pe care compania producătoare îl are în comunitatea lor, unde produce, ce valori are.

Spune-mi puțin despre campania NALU și BE KIND FOR REAL.
Scopul a fost mereu ca NALU să nu aibă doar un rol comercial, ci să și contribuie în comunitate. NALU vorbea deja despre cât de important este să fim blânzi cu corpul nostru, să nu-l supunem la disconfort. Așa a apărut ideea de a vorbi și despre nevoia ca și ceilalți să fie blânzi cu noi. Daniela Groza a realizat designul imprimat pe body-urile noastre albe. Organizația ei, Be Kind For Real, promovează aceleași valori. Profitul din vânzarea body-urilor urmează să fie donat proiectelor de prevenire și combatere a violenței în familie organizate de Asociația Anais.

Plănuiești și o colecție de costume de baie. Schițează-ne un preview în cuvinte.
Planul este într-un stadiu incipient, dar obiectivele rămân aceleași ca cele pentru lenjerie: de a oferi o alternativă celor care caută un design simplu realizat impecabil.

Care-s planurile pe termen lung?
O echipă mai mare și poate, pe termen foarte lung, producția de alte obiecte.

Fii cu ochii pe NALU pe InstagramFacebook și site-ul lor. 

 

Tags:
,
mirela.ujica
mirela.ujica@glamour.ro