Un mic dejun sănătos: 5 variante delicioase

Unii susţin că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, în timp ce alţii sar complet peste masa de dimineaţă. Cu toate acestea, un lucru este cert: un mic dejun gustos şi sănătos îţi oferă doza de energie de care ai nevoie în fiecare zi.

Când vine vorba de prima masă a zilei, trebuie să iei în calcul faptul că aceasta trebuie să fie sănătoasă şi săţioasă, mai ales dacă te aşteaptă o zi foarte aglomerată şi nu ştii când vei avea timp să mănânci din nou. Deşi te ajută să îţi hidratezi şi detoxifiezi organismul, un singur pahar de apă plată uşor încălzită, în care ai stors sucul de la jumătate de lămâie (o variantă preferată de vedete ca Jennifer Aniston sau Gwyneth Paltrow) nu este suficient pentru a-ți începe ziua în forță. Cea mai bună combinaţie pentru micul dejun? Un mix format din proteine, grăsimi sănătoase şi carbohidraţi. Și pentru că știm că ai nevoie de un strop de inspirație pentru diminețile în care te grăbești, iată cele mai bune propuneri pentru un mic dejun ca la carte!

  1. Fructe de pădure + iaurt + migdale crude

Zmeura, murele și afinele conțin antioxidanți, însă nu te mulțumi doar cu fructe la micul dejun: au destul de mult zahăr. Echilibrează balanța cu un iaurt (din lapte de capră sau de vacă – ambele sunt bogate în calciu și ajută digestia; sau dacă vrei să alegi ceva special caută în magazinele bio, iaurtul de cocos – o variantă delicioasă și foarte sănătoasă, deoarece laptele de cocos conține nenumărate vitamine și minerale) și adaugă apoi un pumn de migdale crude, bogate în proteine. Îți vei începe astfel ziua cu un mic dejun bun și sățios în același timp.

  1. Somon afumat + roșii cherry + avocado

Despre somon și beneficiile consumului său s-a tot vorbit și se va mai vorbi mult timp de acum înainte. Carnea de somon este recunoscută pentru conținutul bogat în vitamine, minerale și acizi grași Omega 3, care ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare. Pregătește-ți un sandviș delicios dintr-o jumătate de avocado (este la fel de consistent ca pâinea) și trei felii de somon afumat, la care să adaugi câteva roșii cherry pentru un plus de savoare și de… vitamina C!

  1. O felie de pâine din hrișcă + ou + avocado

Pâinea din făină de hrișcă, bogată în fibre și aminoacizi, este o bună alternativă pentru persoanele cu intoleranță la gluten, fiind și o excelentă sursă de carbohidrați. Hrișca nu este o cereală, așa cum mulți sunt tentați să creadă, ci o plantă ierboasă, din semințelele căreia se obține făina (semințele de hrișcă pot fi consumate și crude). O felie de pâine prăjită, un ou, fiert sau poșat, pentru un aport de proteine și o jumătate de avocado, fructul care îți oferă doza necesară de grăsimi esențiale: iată rețeta perfectă pentru un mic dejun bogat și sănătos.

  1. O felie de pâine din hrișcă + unt de cocos + ciuperci

Da, știm, aparent nu este deloc o combinație tentantă, dar îți propunem să îi acorzi o șansă. În primul rând, ciupercile sunt superalimente în adevăratul sens al cuvântului: conțin fibre și vitamine, o cantitate importantă de potasiu (reglează tensiunea arterială) și zinc (un mineral cu rol esențial în creșterea imunității), dar și proteine. Gătește ciupercile și mănâncă-le cu pâine din hrișcă și unt de cocos, un aliment bogat în nutrienți, dar prietenos cu silueta.

  1. Lapte de migdale + ovăz + mix de semințe

Ovăzul este una dintre cele mai bune alegeri pentru micul dejun. Fiind bogat în minerale și fibre, acesta întărește sistemul imunitar, reduce colesterolul (datorită beta-glucanului, o substanță cu un rol cheie în protejarea organismului) și ține greutatea sub control, fiind foarte sățios. Amestecă ovăzul cu laptele de migdale (are un conținut caloric scăzut, dar foarte mulți nutrienți) și mixul de semințe (cele de floarea soarelui și de dovleac sunt bogate în minerale, acizi grași Omega 3 și triptofan, un aminoacid care stimulează producția de serotonină, hormonul responsabil pentru starea noastră de bine) și vei obține astfel un amestec ce se aseamănă cu celebrul porridge.

Foto Shutterstock

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro