Pepsi a retras controversata reclamă cu Kendall Jenner

Compania a recunoscut că n-a reușit să surprindă esența protestelor și își cere scuze. Asta după ce internetul a reacționat vehement împotriva reclamei cu Kendall Jenner, care încerca să monetizeze protestele din America.

Să recapitulăm: Pepsi a scos o reclamă în care Kendall Jenner se alătură spontan unui protest masiv și în semn de pace și solidaritate, îi oferă unui polițist o doză de Pepsi. Imediat ce a devenit publică, lumea a reacționat. Și pe bună dreptate.

În timp ce Trump semnează decrete prin care refuză accesul musulmanilor în Statele Unite, cetățeni de culoare sunt agresați, uciși sau arestați pe nedrept, iar femeile ies în stradă pentru că administrația actuală urmează să le taie din drepturi (și astea sunt numai câteva din mișcările actuale), Pepsi prezintă protestele ca pe un festival de muzică, demn de Instagram. Mai mult de atât,  imaginile împrumută din conceptul mișcării Black Lives Matter, ai cărei adepți protestează tocmai din cauza brutalității inutile a poliției față de oamenii de culoare. Așa că ce caută Kendall Jenner, o femeie albă, reprezentând o realitate cu mult mai dură și necruțătoare a oamenilor de culoare.

Și, mai ales, de ce să transformi lupta pentru drepturi, egalitate și viață într-o campanie de adevertising pentru compania ta? Mișcarea s-a născut după ce mai mulți bărbați de culoare au fost omorâți de poliție deși nu erau înarmați și nu ripostau. Activiștii (alături de tot internetul) susțin că realitatea protestelor este fix opusul.

Așa că, la o zi după ce au lansat-o, Pepsi a retras reclama și și-a cerut scuze, invocând o eroare în transmiterea mesajului.

erika
erika.chivu@ringier.ro