Ghidul unui grătar sănătos

Odată cu venirea căldurii, o ieșire la iarbă verde e mai mult decât binevenită. Și ce e mai placut decât un grătar alături de prietenii tăi? 

Dacă vrei ca aceste mici festinuri de weekend să nu îți afecteze silueta, urmează sfaturile noastre.

  1. Ai grijă la garnitură

Deobicei lângă carne alegem garnituri precum salate sau cartofi, dar acestea conțin grăsimi și pot duce la creșterea colesterolului. Pentru a renunța la grăsimi, încearcă să folosești ulei de rapiță atunci când prepari garnitura. Acesta nu conține grăsimi saturate sau colesterol. De asemenea, în loc de maioneză poți folosi iaurt grecesc, are o textură mai cremoasă decât iaurtul obișnuit.

  1. Încearcă burger-ul vegetal

Carnea de vită macră sau carnea de pui sunt bune pentru sănătate, dar daca vei încerca să înlocuiești carnea cu un burger vegetal vei „salva“ 227 de calorii.

  1. Găsește înlocuitor pentru snacks-uri

Ești obișnuită ca atunci când mergi la un grătar să iei și o pungă de snacks-uri? Ei bine, îți oferim o alternativă mai sănătoasă și mai ieftină. Încearcă să tai morcovii felii, de fapt îi poți găsi gata tăiați și în supermarketuri. Nu doar că vor avea aceeași formă ca și snacks-urile dar te vor scapa de 147 de calorii.

  1. Înlocuiește fasolea

Încearcă să folosești boabe de fasole neagră în salate, acest lucru te va scapa de 50 de calorii.

  1. Fii atentă la dulciuri

În loc de înghețată, încearcă să pui câteva fructe pe grătar cum ar fi: piersici, avocado, pepene roșu, ananas etc. Iar pe deasupra poți folosi, ca topping, un iaurt cu un conținut scăzut de grăsimi cu aromă de vanilie. Astfel vei scăpa de 60 de calorii.

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro