Cum găteşti o porţie delicioasă de orez?

Departe de a fi un fel de mâncare insipid, orezul se poate transforma într-o gustare delicioasă. Şi uşor de pregătit.

Iniţial, aveţi nevoie de: orez, apă, un pic de sare. Odată fiert (trebuie să aibă în final o textură „al dente“, ca şi pastele), orezul simplu se poate transforma în fel şi chip.

Îl poţi amesteca cu legume la abur pentru o mâncare vegetariană săracă în calorii. Îl poţi aroma cu şofran pentru o tentă exotică (şi cu bucăţele de pui pregătite cu mult curry), poţi să-l foloseşti drept garnitură lângă o friptură aromată sau fructe de mare (creveţi şi calamari) sau poţi să-l mai fierbi puţin cu lapte de cocos pentru un desert delicios.

Există mai multe varietăţi de orez. Astfel, cel basmati are bobul lung, parfumat, perfect pentru felurile de mâncare pe bază de curry. Orezul brun fierbe ceva mai greu, dar are mai multă vitamina B şi mai multe fibre. Orezul Thai se lipeşte mai mult (ideal pentru deserturi), iar orezul sălbatic e perfect cu somon şi are un gust pregnant de nucă. Există, evident, specialităţi aparte de orez pentru risotto (cu boabe rotunde, care nu se înmoaie foarte tare) şi cele pentru sushi (fiert şi amestecat cu oţet de orez se transformă rapid în suport pentru feliile de ton crud).

Foto: CN Digital Studio, Gourmet/Yanes, Romulo A

adina.popescu
adina.popescu@ringier.ro