7 mâncăruri vegetariene bogate în fier

Te simți obosită? Este posibil ca organismului tău să îi lipsească fierul. Uite din ce alimente îl poți lua. 

Fierul este necesar organismului pentru ca globulele roșii să poată transporta oxigenul din plămâni în restul corpului. Există un deficit de fier în special la femei (datorată menstruației) și la vegetarieni (carnea fiind cea mai mare sursă de fier).

Fierul poți să îl iei din surse animale sau din surse vegetale. Din fericire, poți să iei o doză mai mare de fier din sursele vegetale. Dacă iei suplimente cu fier este bine să le combini cu vitamina C pentru a crește absorbția lor. De partea cealaltă, dacă consumi fier cu calciu, cafea sau ceai va avea efect total opus – se împiedică absorbția.

Citește și:
Alimente care dăunează sănătății pielii
7 reguli pentru o viață sănătoasă

Iată din ce alimente îți poți lua o doză mare de fier:

  1. Verdețuri cu frunze închise la culoare: Popeye avea un motiv întemeiat pentru care mânca numai spanac. Verdețurile care au frunze închise la culoare conțin între 0.6 și 0.8 miligrame de fier per cană. Și nu vorbim doar de spanac, ci și kale și pătrunjelul conțin fier.
  2. Năutul și alte tipuri de fasole: Fasolea este în realitate o legumă magică. Bogată în proteine, foarte accesibilă ca preț și bogată în fier (între 4.7 și 5.3 miligrame de fier per cană).
  3. Tofu: O cutie de tofu conține mai bine de 4 grame de fier. Bineînțeles, are mulți nutrienți și este bogat în proteine.
  4. Ouă: Nu mai este o surpriză pentru nimeni: ouăle sunt bogate în fier. Sunt o alegere bună pentru vegetarieni pentru că conțin multe proteine, au puține calorii și se pot găti foarte ușor.
  5. Broccoli: Nu doar că are o cantitate considerabilă de fier, dar este bogat și în vitamina C.
  6. Cartofi: Sunt o bună sursă de fier, dar acesta variază și în funcție de soi. Cartofii roșiatici coțin 1.5 miligrame de fier în timp ce cartofii roșii conțin 2.1 miligrame.
  7. Fructe uscate: Caisele uscate și stafidele conțin mai mult fier decât versiunile proaspete ale fructelor. O jumătate de cană de caise uscate conține 1.74 miligrame de fier, în timp ce jumătate de cană de stafide conține aproape 1.54 de miligrame.

Foto: 123rf

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro