3 cocktailuri detoxifiante

Un cocktail cu fructe şi ierburi aromate nu e bun doar să-ţi stingi setea într-o seară de vară. Îţi prezentăm trei variante cu proprietăţi detoxifiante.

Un cocktail cu fructe şi ierburi aromate nu e bun doar să-ţi stingi setea într-o seară de vară. Îţi prezentăm trei variante cu proprietăţi detoxifiante.

O cură de detoxifiere poate fi susţinută şi cu ajutorul unor cocktailuri din fructe delicioase, condimente neaşteptate şi ierburi aromate. Avem, pentru serile de vară călduroase, trei variante de cocktailuri interesante.

Suc de mere cu ghimbir

Reţeta: suc de mere nefiltrat; sirop de soc; suc proaspăt de lime; o felie de lămâie; frunze de busuioc; ghimbir ras sau pudră. Se amestecă bine într-un shaker şi se adaugă câteva cuburi de gheaţă în pahar.

De ce e bun pentru detoxifiere: ghimbirul este indicat atunci când vrei să îţi îmbunătăţeşti circulaţia sângelui; lămâia şi lime-ul au proprietăţi antioxidante; busuiocul e recunoscut pentru proprietăţile sale de detoxifiere a rinichilor, dar stimulează şi secreţia de salivă (mâncarea va fi mai bine digerată).

Mix de banane şi portocale

Reţeta: fresh de portocale; suc de lămâie; câteva linguriţe cu miere; o jumătate de banană; o linguriţă cu ghimbir. Se zdrobeşte banana şi se amestecă cu freshul de portocale, apoi se amestecă împreună cu ghimbirul şi mierea.

De ce e bun pentru detoxifiere: sucul de portocale e bogat în vitamina C; sucul de lămâie conţine o cantitate mare de antioxidanţi; bananele au multe fibre; ghimbirul ajută la reglarea îmbunătăţirea circulaţiei sangvine, iar mierea are calităţi antiseptice.

Cocktail de căpşuni cu scorţişoară

Reţeta: câteva căpşuni; o smochină proaspătă; o jumătate de cană cu kefir; câteva linguriţe cu miere; o linguriţă cu oţet balsamic; o linguriţă cu praf de scorţişoară. Zdrobiţi căpşunile şi smochina: se amestecă bine cu kefirul, mierea şi scoţişoara într-un shaker. 

De ce e bun pentru detoxifiere: smochinele sunt fructe cu proprietăţi detoxifiante (conţin fibre care ajută sistemul digestiv); căpşunile au calităţi antioxidante, mierea este antiseptică; kefirul are probiotice care ajută sistemul digestiv, iar scorţişoara reduce inflamaţiile.

Foto: Gourmet/Romulo Yanes