Cum să rămâi calmă pe parcursul unui zbor stresant

Cum să rămâi calmă pe parcursul unui zbor stresant

Pentru mulți oameni zborul cu avionul poate fi destul de stresant. Dacă ai lângă tine astfel de oameni, uite cum să faci să nu împrumuți și tu starea lor. 

Chiar dacă ești într-un zbor fără turbulențe și ești destul de relaxată sunt atâtea lucruri care te pot stresa și, știm cu toții, nimic nu e mai rău decât să fii prins într-un spațiu îngesuit fără posibilitatea de a fugi cât mai departe de lucrul care te enervează peste măsură.  Poți să ai nenorocul să stai lângă persoane foarte anxioase sau cu teamă de zbor, un copil mic care plânge sau să nu meargă monitorul TV în timpul unui zbor lung.

Atunci când nu poți schimba situația dată, trebuie să te schimbi tu. Noi ți-am pregătit câteva … care se pot întâmpla și metodele prin care poți să combați disconfortul creat. Așa că data viitoare când ai parte de situații stresante, încearcă sfaturile nostre pentru a rămâne ZEN pe toată perioada zborului.

Cum să rămâi calmă pe parcursul unui zbor atunci când…

… stai pe scaunul din mijloc

Nu este deloc plăcut să fii făcută sanviș între doi străini pe parcursul unui zbor. Dacă asta te face foarte anxioasă (cunosc perfect senzația) încearcă să te calmezi concentrându-te să respiri profund și să îți detensionezi mușchii. Când reușești să-ți calmezi corpul și mintea ta se va liniști. Apoi gândește-te la lucruri plăcute: ești în vacanță, ai timp să citești sau să te uiți la filme fără să fii întreruptă, urmează să te întâlnești cu cineva drag…

… persoana de lângă tine este insuportabilă

Este foarte enervant să stai lângă cineva care vorbește fără întrerupere sau care sforăie. Atunci când ești nervoasă, simplul fapt că îți recunoști furia te va mai detensiona. Îți poți schimba starea și făcând fix opusul lucrului pe care vrei să-l faci: zâmbește când îți vine să te uiți urât la persoana care te enervează, vorbește cu cel de lângă ține când îți vine să-ți pui căștile pe urechi. Frustrarea trece, corpul tău se detensionează și vei fi mai puțin nervoasă.

… monitorul TV este stricat

Suntem obișnuiți să ne supărăm atunci când lucrurile nu se întâmplă așa cum ne dorim. Gândește-te la ceva pozitiv, cum ar fi lucrurile frumoase din viața ta, și fii recunoscătoare pentru ele. Recunoștința scade cu 23% nivelul hormonului de stres din organism. Dacă practici metidația, acum ai oprtunitatea de a o folosi.

… toaleta te îngrozește

Se știe că toatelete din avion nu sunt foarte curate (precum nu sunt nici măsuțele atașate scaunelor). Dacă ești îngrozită de a folosi toaleta din avion trebuie să știi (și) acest lucru: anxietatea este întreținută de evitare. Oricât de dezgustătoare ți s-ar părea toaleta avionului, ia-o ca pe un exercițiu pentru a face față anxietății. Încearcă să te relaxezi și să îți faci o experiență cât mai plăcută (și gândește-te că nu ești singura care este îngrozită de toaleta avionului).

Foto: Shutterstock

 

 

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro