Ce înghețată să mănânci pentru a nu-ți pune silueta în pericol

Deliciu sau… supliciu?

Îngheţata e primul dulce la care te gândeşti atunci când temperaturile ating limite ameţitoare? Unele variante ţi-ar putea pune însă în pericol silueta. Află pe care trebuie să le ocoleşti şi pe care le poţi consuma ori de câte ori vrei.

… de ciocolată?

Acest sortiment ar putea lesne rivaliza cu orice desert plin de zaharuri şi asta pentru că aportul caloric al unei îngheţate de ciocolată poate depăşi chiar şi 300 de calorii pe suta de grame.

DO Dacă nu poţi rezista tentaţiei, alege mai degrabă o îngheţată cu glazură de ciocolată şi interior de vanilie. Vei „economisi“ multe calorii.

de caramel?

Este la fel de periculoasă ca cea de ciocolată, întrucât caramelul este extrem de concentrat în zaharuri. O sută de grame conţine peste 250 de calorii, la care se adaugă şi aproximativ 15 grame de grăsime.

DO Pe cât posibil, redu cantitatea de caramel, dacă acesta este folosit ca topping. Iar varianta cu extra-topping nu ar trebui să existe pe lista opţiunilor tale!

de fructe de pădure?

Este una dintre alegerile recomandate de nutriţionişti: extrem de apoasă, îngheţata de fructe de pădure conţine mai puţin de 100 de calorii şi 0,1 grame de grăsime la suta de grame.

DO Trebuie să reţii însă că îngheţata din comerţ conţine sucuri şi îndulcitori. Pune mai degrabă la congelator un amestec din iaurt light şi mure sau fragi. Va fi delicios şi foarte sănătos!

de citrice?

Dintre toate, aceasta este varianta cea mai bună: îngheţata de lămâie este extrem de răcoritoare şi conţine în jur de 50 de calorii şi doar 0,1 grame de grăsime (pe 100 grame). O adevărată binecuvântare pentru zilele fierbinţi.

DO Poţi mânca o astfel de îngheţată chiar şi atunci când eşti la dietă. Dacă vrei să ţi-o pregăteşti chiar tu poţi face un amestec din suc de lămâie şi suc de lime: va avea un gust cu atât mai bun!

… de vanilie ?

Dacă nu eşti fană a îngheţatei de fructe, cea de vanilie ar putea constitui o variantă cât de cât dietetică. Depinde, desigur, de cât de cremoasă este şi de cantitatea de smântână folosită la fabricarea ei. Majoritatea sortimentelor conţin (la 100 grame) între 150 şi 250 de calorii şi în jur de 15 grame de grăsime.

DO Alege de fiecare dată variantele light ale îngheţatelor de vanilie. Şi renunţă la cele cu glazura dulce peste care au mai fost adăugate şi alune sau migdale.

… cu rom ?

Aromată şi foarte gustoasă, îţi va fi greu să-i rezişti, mai ales dacă îţi plac variantele puţin mai grele. De cele mai multe ori acest tip de îngheţată conţine unt, aşa că valoarea ei energetică este destul de ridicată: între 250-350 de calorii pe suta de grame.

DO De obicei acest tip de îngheţată se serveşte cu stafide ori nuci. Sfatul nostru? Ignoră-le cu desăvârşire: orice combinaţie mai adaugă în jur de 70 de calorii la calculul final.

ALEGEREA PERFECTĂ

Sorbetul: are un conţinut crescut de apa şi o valoare energetică extrem de mică. Acesta nu are o consistenţă cremoasă pentru că nu conţine nici pic de lapte, ci este preparat din sucul proaspat al unor fructe precum kiwi, pepene, lămâie, portocală sau căpşune.

Foto Hepta

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro