6 greșeli pe care probabil că şi tu le faci în bucătărie

După ce ai făcut cumpărăturile, te întrebi ce anume să gătești. Însă nu te grăbi. Modul în care depozitezi anumite alimente pot face o diferență majoră în conținutul lor nutrițional. Noi am făcut o listă cu cele mai comune greșeli.

  1. Ții roșiile în frigider

Deoarece roșiile sunt din punct de vedere tehnic fructe, stocarea lor în frigider ( precum fructele de pădure sau strugurii) pare o modalitate logică de a extinde durata lor de conservare. Din păcate, lucrurile nu stau așa. Dacă le ții în frigider textura lor se va modifica. Depozitează-le într-un loc în care temperatura să fie una obișnuită.

  1. Laşi avocado-ul să se coacă prea mult timp

Avocado este un aliment dificil. Este tare ca piatra atunci când îl cumperi, însă atunci când observi că începe să se coacă, pune-l în frigider. Acest lucru va opri coacerea excesivă și îl va păstra într-o stare bună.

  1. Depozitezi nucile în cămară

Nucile se află în topul celor mai sănătoase alimente. Însă dacă le depozitezi în cămară, acestea pot căpăta un gust neplăcut în termen de câteva săptămâni ( nucile conțin uleiuri sănătoase pentru inimă). Depozitează-le în frigider sau congelator pentru a tripla durata lor de conservare.

  1. Depozitezi conserve deschise

Fie că este vorba de fasole, fructe sau roșii, uneori folosim conserve în locul variantei proaspete. Însă ce facem atunci când nu utilizăm toată cantitatea din conservă? Nu acoperi conserva cu folie alimentară. Răstoarnă tot conținutul într-un recipient separat (de plastic sau sticlă) și acoperă-l cu un capac etanş.

  1. Mănânci cartofii doar atunci când sunt calzi

Nu este nimic în neregulă cu consumul de cartofi calzi, dar consumul de cartofi reci ( precum cei din salata orientală, de exemplu) ar putea fi benefic. Într-un studiu, procesul de răcire a transformat legumele cu un risc glicemic ridicat în legume cu un risc mic sau moderat glicemic.

  1. Feliezi căpșunile cu mult înainte de a le consuma

Capșunile sunt bogate în multe substanțe nutritive. Însă dacă le feliezi acestea își vor pierde o parte din antioxidanți, deoarece Vitamina C este sensibilă la lumină și oxigen.

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro