4 trucuri simple care te vor ajuta să începi să mănânci corect și sănătos

Deși alegerea unui meniu mai sănătos poate să ți se pară o adevărată provocare, schimbarea obiceiurilor alimentare necesită doar câțiva pași simpli și puțină determinare. Iar dacă și tu te afli printre acele persoane care simt că ar trebui să facă într-adevăr ceva în privința asta, atunci ai ajuns în locul potrivit. Iată soluții simple care te vor ajuta să mănânci mai sănătos, dar și mai corect:

Renunță la mâncărurile procesate

Acesta este primul pas cu care ar trebui să începi. Toate mâncărurile procesate conțin aditivi artificiali, îndulcitori, uleiuri rafinate și cantități mari de sare care, pe termen îndelungat, pot duce la apariția diverselor probleme de sănătate, așa cum ne spun cei de la medicalnewstoday.com. Printre aceste boli se numără diabetul, bolile de inimă, obezitatea sau cancerul. Iar același lucru este valabil și în cazul băuturilor carbogazoase.

În plus, mâncărurile procesate pot fi vinovate și de problemele digestive sau creșterea nivelului de anxietate. Alternativele la mâncarea de confort pot fi ciocolata raw vegană sau amară, cartofii copți sau chiar și o porție de cheesecake raw vegan.

Ține mereu la îndemână alternative sănătoase

Atunci când ți se face foame, cel mai probabil vei alege primul lucru pe care îl vei găsi în frigider sau în dulapul din bucătărie. Tocmai de aceea, o soluție simplă este să ții în locurile ușor accesibile sau chiar la vedere gustări sănătoase precum fructe proaspete, fructe oleaginoase sau batoane cu cereale integrale sau ovăz. Iar acest lucru este valabil și atunci când ești la birou.

Totodată, ai putea să pregătești din timp și câteva feluri principale de mâncare ca să nu dai fuga repede la supermarket când ți-e foame și nu ai timp să gătești. Împarte în porții egale ca să îți ajungă mai multe zile și depozitează-le în frigider. Optează pentru un frigider care păstrează alimentele proaspete mai mult timp, așa cum este o combină Beko. Acestea sunt dotate cu o funcție care menține efectul de fotosinteză prin lumina albastră și prelungește prospețimea alimentelor cu 30% mai mult decât alte frigidere.

Mănâncă din farfuria potrivită

Într-un studiu publicat de foodpsychology.cornell.edu, se pare că atunci când mănânci dintr-o farfurie mare care nu este plină cu mâncare, creierul tău va crede că nu ai mâncat destul. În schimb, atunci când mănânci dintr-o farfurie mai mică, vei simți mult mai repede că te-ai săturat și nu vei mânca mai mult decât ar trebui.

Mai mult decât atât, se pare că și culorile au un impact asupra cantității de mâncare pe care o consumăm, ne arată un studiu efectuat de cei de la Cornell University. Astfel, atunci când există un contrast mai mare între culorile mâncării și a farfuriei în care se află, tindem să mâncăm mai puțin. De exemplu, dacă ai o porție de paste cu sos Alfredo într-o farfurie albă, vei mânca mai mult decât dacă s-ar afla într-o farfurie albastră sau roșie.

Încearcă să bei măcar un smoothie pe zi

Iar dacă tot am vorbit de culori, o bună modalitate să îți începi ziua este să bei un smoothie verde. Îți va satisface pofta de dulce, te detoxifiază și, în plus, îți oferă cantitatea necesară de vitamine și minerale de care ai nevoie ca să fii plină de energie toată ziua.

Poți să încerci diferite rețete de smoothie, de la cele cu spanac și afine, căpșuni și varză kale, și până la cele cu spanac, pere, mere sau țelină.

Sursă foto: Shutterstock

erika
erika.chivu@ringier.ro