prima-poza-cu-zac-efron-rolul-ucigasului-serie-ted-bundy

La ce a renunțat Zac Efron pentru a avea un corp de invidiat în filmul Baywatch

O simplă vizionare a trailer-ului ,,Baywatch,, te va face să te întrebi ce a făcut Zac Efron ca să arate atât de bine.

Ei bine, actorul a mărturisit că această transformare este rezultatul a multor ore de antrenamente fizice ( câte cinci sau șase zile pe săptămână) asociate cu o dietă strictă, fără carbohidrați.
Dacă el a putut rezista tentațiilor culinare, cu siguranță putem și noi!

Acesta a postat pe contul lui de Instagram câteva poze cu mesele lui sănătoase și trebuie să recunoaștem că arată pur și simplu divin!
,,După o vreme, corpul tău nu mai simte nevoia de junk food și chiar începi să îți dorești mese cât mai sănătoase„ a mărturisit actorul.

Tanya Zuckerbrot, fondator al dietei F-Factor, aprobă acest lucru spunând că o alimentație sănătoasă susținută pe o perioadă lungă de timp ne scapă de poftele pentru junk food. ,,Există studii care arată ca aceste pofte se reduc, iar pofta de alimente sănătoase crește,,.

Însă trebuie să știm ce anume provoacă aceste pofte pentru mâncarea de tip junk food.
Atunci când mănânci orice tip de carbohidrați, indiferent dacă aceștia sunt complecși ( îi găsești în produse alimentare precum cereale integrale, fructe și legume) sau cei rafinați ( precum pâinea albă, prăjituri, paste și orez alb) corpul tău îi descompune până ajung la forma lor de bază-glucoza- o formă de zahăr. Când glucoza intră în fluxul sanguin, insulina o transportă către celule pentru energie. Așa că arderea carbohidraților este combustibilul primar pentru organism.

Carbohidrații complecși se descompun lent, iar cei rafinați invadează organismul cu glucoză (uneori mai multă decât ai avea nevoie în mod normal). Dacă consumi carbohidrați rafinați în mod regulat, corpul începe să se obișnuiască cu acest nivel de glucoză ridicat.

,,În ziua în care alegi să nu mai consumi carbohidrați, corpul a secretat deja insulina-acesta fiind un cerc vicios, spune Zuckerbrot. Insulina e prezentă, iar organismul tău cere cu disperare carbohidrații cu care l-ai obișnuit. Atunci când oamenii se opresc din consumul de carbohidrați pot avea stări de oboseală, nervozitate sau chiar pot începe să tremure,,.

Mai mult decât atât, zahărul creează dependență. Atunci când îl consumi, creierul eliberează substanțe precum dopamina și serotonină, care îți dau senzația unei stări de bine. Este aceeași senzație determinată de consumul de cocaină. ,,Apoi devii dependent de acel sentiment și vrei să-l ai din ce în ce mai des,, spune Gina Sam.

Vestea bună este că poți scăpa de aceste pofte în câteva săptămâni, dacă adopți o dietă bogată în fibre și săracă în carbohidrați rafinați.
Zac Efron a mărturisit ca i-a luat aproape trei săptămâni ca să se obișnuiască cu lipsa de zahăr.

,,Atunci când corpul tău se confruntă cu simptome de ,,retragere,,, zahărul din sânge este foarte scăzut, iar organismul încearcă să ajungă la un nivel stabil. Alimentele bogate în fibre, cum ar fi carbohidrații complecși, se digeră mai greu, iar glucoza va fi eliberată treptat și uniform. Astfel pofta va dispărea treptat,, spune Zuckerbrot.

Chiar și papilele tale gustative se vor adapta noilor obiceiuri alimentare. Acestea se regenerează la aproximativ 11 zile, astfel încât până la sfârșitul perioadei de retragere a zahărului din sânge, nu vei mai simți pofta de dulciuri și carbohidrați.

Foto:shutterstock.com

erika
erika.chivu@ringier.ro