Ce alimente nu ar trebui să consumi înainte de culcare

Să ai parte de un somn liniștit și neîntrerupt în fiecare noapte, pare de cele mai multe ori, un lucru imposibil.
Și putem da vina pe multe lucruri, de la vecini până la ceea ce consumăm la cină.

Poate că un bol mare de înghețată sau o pungă de chips-uri ți se pare o alegere perfectă atunci când vrei să te relaxezi în timp ce te uiți la un serial. Însă specialiștii în nutriție nu sunt de aceeași părere. Aceste gustări conțin substanțe chimice și stimulente care te pot ține trează până târziu în noapte.

Și chiar dacă ți se pare că nu ai nicio problemă în a adormi, acestea îți pot perturba somnul, ceea ce explică starea de oboseală de a doua zi.

Însă venim cu vești bune- există și alimente care te pot ajuta să dormi mai bine. Deși încă nu s-au făcut studii, unii experți sunt de părere că aminoacidul triptofan ( găsit în lapte sau carnea de curcan) are proprietăți care induc somnul. Iar proteinele ușor de digerat, precum brânza moale sau iaurtul grecesc pot ajuta la îmbunătățirea somnului. Astfel nu te vei mai trezi la trei dimineața în fața frigiderului căutând ceva de mâncare.

De fapt, trezirea din cauza senzației de foame este un efect secundar comun a faptului că mergi la culcare fără a mânca nimic. Mark J. Muehlbach, membru al Academiei Americane de Medicină spune că ,, dacă simțiti nevoia de a mânca ceva chiar înainte de a te culca, ia o gustare,,.

Însă ai grijă ce alegi, noi am făcut o listă cu 5 alimente pe care trebuie să le eviți să le consumi înainte de culcare pentru a avea un somn odihnitor.

erika
erika.chivu@ringier.ro