15 greșeli pe care le faci atunci când ții dietă

De la blog-urile culinare până la emisiunile culinare, există o cantitate uriașă de informații nutriționale în jurul tău. Așadar, cum ar trebui să facem diferența dintre dietele în trend și dietele bazate pe știință? Noi am stat de vorbă cu câțiva nutriționiști pentru a afla ce greșeli comitem atunci când ținem o dietă.

  1. Nu mănânci destule calorii

Am mulți clienți care încearcă să mănânce din ce în ce mai puține calorii. Ei sunt de părere că dacă au pierdut din greutate mâncând 1500 calorii, vor pierde și mai mult dacă vor consuma doar 900 de calorii. Dar acest lucru nu se va întâmpla, deoarece la un moment dat, aportul de calorii pentru a doua zi este prea mic. Este diferit pentru fiecare persoană” spune Jennifer Pullman.

  1. Te înfometezi, iar apoi exagerezi cu mâncarea.

„Asta se întâmplă tot timpul: oamenii nu mănâncă suficient în prima jumătate a zilei, iar în a doua jumătate mănâncă prea mult. Apoi se plâng că mănâncă mult pe timp de noapte! Soluția constă în a mânca mese bogate în proteine. Însă cea mai importantă masă este micul dejun” spune Abby Langer.

  1. Crezi că toate smoothie-urile sunt sănătoase

Nu toate smoothie-urile sunt făcute la fel și pot face mai mult rău decât bine. Unele au denumiri pompoase, dar pot fi încărcate cu zahar și calorii. Este important să citești etichetele pentru a fi sigură că nu te lași păcălită” ne sfătuiește Sara Haas.

  1. Nu consumi proteine la micul dejun

Mulți dintre clienții mei vin să mă vadă pentru a rezolva problemele cu greutatea. De multe ori ei sar peste micul dejun sau consumă un bol mare de cereale cu un conținut ridicat de zahăr. Din păcate, ei pierd beneficiile unui mic dejun bogat în proteine și sfârșesc prin a le fi foame în câteva ore. Îi încurajez ca la micul dejun să consume un ou fiert, iaurt grecesc sau, în cazul în care sunt într-o mare grabă, să consume un pumn de nuci cu o bucată de fruct” spune Marisa Moore.

  1. Ești obsedată de dietele care promit schimbări dramatice

„Oamenii au tendința de a trece de la o dietă la alta, fără a înțelege argumentele pro și contra și dacă este un stil de viață care se potrivește nevoilor lor. Aș vrea ca oamenii să nu se mai îngrijoreze atât de mult de ce diete țin cei din jurul lor, ci în schimb, să își cunoască propriul organism și cum reacționează la anumite alimente și obiceiuri alimentare. Cu cât știința descoperă mai multe lucruri despre nutriție, cu atât mai mult înțelegem că fiecare persoană are nevoi dietetice unice” spune Rachel Begun.

  1. Consumi gustări scăzute în calorii ( în special pe timp de noapte)

„Multe persoane care încearcă să piardă în greutate își achiziționează gustări cu un conținut scăzut de calorii, cum ar fi pungile de porumb și deserturile congelate pe care le consumă în timpul nopții. Din păcate, ei cheltuie o mulțime de bani pentru aceste alimente „ speciale”. În loc să cheltuiți banii pe alimente „dietetice”, investiți în alimente proaspete și sănătoase. Și încercați să evitați, pe cât posibil, să mancați pe timpul nopții” spune Joan Salge Blake.

  1. Optezi pentru alimentele dietetice procesate

„Aș vrea ca oamenii să nu se mai bazeze pe alimentele nesănătoase, etichetate ca fiind drept „sănătoase”. Grăsimile și caloriile nu sunt inamicul! Mai degrabă consumi o felie de pâine integrală cu unt de arahide adevărat decât să consumi unt de arahide „fără grasimi” care conține substanțe chimice și fibre prelucrate” ne sfătuiește Alexis Joseph.

  1. Elimini carbohidrații nutritivi din alimentația ta

„Văd cum clienții mei aleg să consume cereale integrale, legume bogate în amidon și fructe. Ei încearcă să elimine sau să reducă semnificativ fibrele și nutrienții, însă alimentele care conțin carbohidrați nutritivi îi pot ajuta să slăbească” spune Suzanne Farrell.

  1. Mănânci sănătos doar într-o anumită perioadă

„Mulți oameni sunt atenți la ceea ce mănâncă doar când sunt la dietă. Consumul de alimente sănătoase ar trebui să fie un lucru de zi cu zi, nu doar atunci când încercați să scăpați de kilogramele în plus” spune Toby Amidor.

  1. Consumi gustări nesănătoase

„ Înlocuiește gustările nesănătoase cu cele sănătoase precum: nucile, fructele și iaurtul grecesc. Însă trebuie să știi că și aceste gustări sănătoase au calorii care se adaugă la aportul nostru total de calorii” spune Leah McGrath.

  1. Te bazezi pe suplimente alimentare

„ O greșeală comună pe care o văd, este faptul că unii clienți se bazează exclusiv pe suplimentele alimentare, decât pe alimentele reale. De exemplu, înlocuiesc o masă cu un shake” spune Angie Asche.

  1. Mănânci în timp ce faci și alte lucruri

„Un obicei prost pe care aș vrea să nu-l mai văd, este acela de a mânca în timp ce lucrezi la calculator sau faci orice altceva. Multi-taskingul este o abilitate prețuită în societatea de astăzi, dar când vine vorba de a mânca, corpurile noastre nu s-au adaptat la acest fenomen. Stomacul nostru ne trimite indicii subtile atunci când ajungem la senzația de sațietate. Însă dacă ești distrasă de alte lucruri poți rata aceste semnale” spune Jessica Penner.

  1. Ești prea dură cu tine

„Atitudinea de genul „totul sau nimic” te duce de fapt la eșec, atunci când ai o zi proastă sau cazi în tentație. Această atitudine îți provoacă o gândire și o alimentație nesănătoasă. Așadar, pentru rezultate optime începe cu pași mici” spune Sherry Coleman.

  1. Mănânci tot din farfurie

„Să mănânci tot din farfurie doar ca să nu arunci mâncarea, este o atitudine greșită. Oamenii trebuie să înțeleagă că dacă mănâncă peste măsură, organismul va reacționa” spune Sherryl Hanna.

  1. Crezi că alimentele fără gluten sunt sănătoase

„O greșeală pe care mulți oameni o comit este aceea de a consuma alimente de tip gluten-free, deoarece ei cred că glutenul îi va îngrășa. De multe ori, aceste produse sunt încărcate cu mai mulți conservanți, aditivi, zahăr, sare, grăsimi sau calorii decât alimentele care conțin gluten” spune Abbey Sharp.

Foto: 123rf

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro