Trucuri pentru o memorie mai bună

Ţi-e din ce în ce mai greu să înveţi pentru examene sau pur şi simplu „uiţi de la mână până la gură“? Uitucă sau poate doar neatentă, există o soluţie şi pentru tine.

 

Ţi-e din ce în ce mai greu să înveţi pentru examene sau pur şi simplu „uiţi de la mână până la gură“? Uitucă sau poate doar neatentă, există o soluţie şi pentru tine.

Ţi s-a întâmplat să cauţi disperată timp de mai multe minute ochelarii de soare care stăteau liniştiţi pe capul tău? Sau cheile maşinii pe care le ţineai în mână? Sau, mai grav, să îţi faci un semn pe mână ca să nu uiţi ceva şi să te chinui o zi întreagă să-ţi aminteşti ce ar fi trebuit să-ţi… reaminteşti? Eu, cel puţin, sunt campioană la aşa ceva. Dar există câteva lucruri simple pe care să le faci şi care să-ţi îmbunătăţească rapid memoria. Iată câteva dintre ele.

Gesticulează cât mai mult

Oricât de ciudat ar părea, dacă gesticulezi atunci când încerci să înveţi ceva, creierul tău îşi va aminti mai uşor cele învăţate. Explicaţia este destul de simplă, spune psihologul Claudia Mihalache: „Ideea este că stochezi două tipuri de informaţii atunci când înveţi ceva nou şi gesticulezi: pe cea conceptuală şi pe cea vizuală“. Şi dacă vrei să te convingi, fă un exerciţiu simplu: când faci cunoştinţă cu cineva, scrie-i cu degetul arătător numele în palmă (eventual fără să te vadă, să nu te creadă nebună de legat). Vei vedea că-ţi va fi mult mai uşor să-ţi aminteşti ulterior numele persoanei.

Învaţă să te calmezi

Mai ales dacă eşti o persoană foarte agitată şi cu tendinţa de a se stresa mai uşor şi mai repede decât ceilalţi. „Scăderea semnificativă a cantităţii de stres din viaţa ta îţi poate ajuta creierul în moduri nebănuite“, spune neurologul Andrei Dinu. „Studiile au arătat că persoanele care suferă de stres cronic au hipotalamusul – partea din creier responsabilă cu memoria pe termen lung – micşorat.“ Cum să scapi de stres? Deleagă din sarcini la birou, renunţă la weekendurile de socializare din obligaţie şi păstrează-i în preajma ta doar pe acei oameni care merită. Şi relaxează-te pe canapea, ascultând melodiile tale preferate.

Mănâncă mai multe fructe şi legume

Porţiile zilnice de legume şi fructe nu sunt benefice numai pentru silueta ta ci şi pentru memorie. „Un studiu recent a arătat că persoanele care au în dietă în mod constant fructe şi legume cunosc o incidenţă mai mică a bolilor neuronale degenerative pe măsură ce înaintează în vârstă“, te asigură nutriţionistul Bogdan Mareş. Aşa că ce-ţi rămâne de făcut este să te împrieteneşti şi mai mult cu spanacul, broccoli, fructele de pădure sau orice îţi mai face cu ochiul din grădină.

Frecventează un club de lectură

Sau improvizează unul cu prietenele tale cele mai bune. „Nu numai că cititul este benefic pentru creierul tău, dar discutând cele citite cu cineva, îţi poţi îmbunătăţi semnificativ memoria. Explicaţia? Cititul şi discuţiile despre cele citite, sau încercările de interpretare contribuie la îmbunătăţirea activităţii lobului frontal al creierului, care se dezvoltă ultimul şi este primul care începe să se deterioreze odată cu vârsta“, spune neurologul Andrei Dinu

Mergi la cursuri de yoga

Ce influenţă poate avea pentru creierul tău poziţia lotusului, să spunem?  Semnificativă, te asigură instructorul Irena Bahi. „Exerciţiile de meditaţie şi respiraţie îţi îmbunătăţesc capacitatea cognitivă. Şi dacă nu eşti fan de yoga, orice fel de mişcare este benefică, pentru că îmbunătăţeşte circulaţia şi oxigenarea sângelui, cu rezultate directe şi asupra funcţionării creierului.“ Cum faci? Mergi mai des pe jos, urcă pe scări de câte ori ai ocazia, dansează dimineaţa timp de zece minute pe o melodie care te inspiră, în timp ce te îmbraci. 

Foto: Hepta

.