Rezoluții pe care să le îndeplinești în noul an

Un nou an vine întotdeauna cu un sentiment de nou, de început și planificarea unor lucruri pentru anul care stă să înceapă este o activitate plină de magie și speranță.

Dar, după instalarea lui ianuarie aceste emoții și entuziasmul par să se diminueze, iar rezoluțiile noastre par să fie uitate. Ei bine, pentru ca în 2017 să nu se mai repete povestea, îți oferim câteva idei de rezoluții, pe care să le poți îndeplini. Succes!

Stabilește programări la doctor și chiar mergi la acestea
Nu sunt rare cazurile în care femeile, pur și simplu, omit să viziteze cabinetul medical, pentru a-și face un control medical complet. Fie că sunt ocupate cu viața de familie, cu jobul sau doar uită să se ocupe de starea de sănătate, acestea tot amână să aibă grijă de propria persoană. Dar, analizele periodice pentru a verifica nivelul de colesterol, nivelul presiunii arteriale, greutatea nu ar trebui neglijate sub nicio formă. Rezultatele acestora îți vor oferi o imagine de ansamblu asupra modului în care evoluează starea ta de sănătate.

Pune la punct un dosar despre istoricul medical al familiei
Acesta este probabil, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poate face o femeie, referitor la menținerea sănătății. O contorizare a afecțiunilor, bolilor autoimune, genetice care au afectat membri ai familiei tale îți poate oferi indicii despre ce ar putea atenta la bunăstarea ta fizică sau mentală. Astfel, vei fi mai informată și vei putea să iei deciziile potrivite, dacă va fi cazul.

Dormi cel puțin 7 ore pe noapte
Specialiștii în domeniu recomandă adulților să doarmă între șapte și nouă ore în ficare noapte, pentru ca organismul să se recupereze și apoi să funcționeze la capacitate maximă. Dacă te-ai obișnuit să faci nopți albe, află că acest lucru te poate afecta în moduri mai grave decât îți imaginezi. Lipsa orelor de somn te predispun la dezvoltarea unor afecțiuni precum anxietate, depresie, funcții motore încetinite și schimbări de dispoziție, printre multe alte lucruri. De asemenea, orele prea puține de somn îți afectează și greutatea.

Aplică loțiuni cu factor de protecție de fiecare dată când mergi undeva
Un sfat care nu poate fi oferit de suficiente ori, creme cu fotoprotecție nu ar trebui să lipsească din baia ta și acestea ar trebuie aplicate, chiar și pe timpul iernii. Cancerul de piele este una dintre cele mai agresive și răspândite forme ale acestei afecțiuni, iar protecția cu factor SPF este o armă pentru a o preveni. La fel de important este să protejezi și sănătatea ochilorăi, așadar, asigură-te că ai o pereche calitativă de ochelari de soare și nu te sfii să îi porți chiar și atunci când soarele se ascunde după nori.

Eliberează-te de stres
Acest sfat este foarte important pentru femei, care sunt mai afectate de anxietate și depresie și a căror fluctuații de hormoni din cauza ciclului menstrual, nașterilor și menopauzei, reușesc să acutizeze problemele de natură mentală. Astfel, este important ca fiecare persoană să identifice o modalitate pentru a se elibera de tot stresul acumulat, pentru ca acesta să nu provoace probleme majore. Fie că îți este de ajutor o tură de alergat prin parc, o oră dedicată cititului sau o discuție cu cea mai bună prietenă, încearcă să practici aceste lucruri de fiecare dată când te simți sufocată și copleșită de tot ce ți se întâmplă. Dar, în cazul în care aceste momente sunt rezultatul anxietății și al depresiei, nu te sfii să cauți ajutor specializat. Nu trebuie să suferi în tăcere.

Fă sex pentru a fi fericită
Nu există un număr precis de partide de sex care funcționează pentru toate persoanele. Încearcă să identifici cât de des ai nevoie de sex, pentru ca să îți menții starea de zen. Sexul are nenumărate beneficii, nu doar asupra sănătății mentale, dar și asupra stării fizice, achilibrând nivelul presiunii arteriale și ajutându-te să dormi mai bine.

Foto: outnow.ch

Natalia Muntean
natalia.muntean@ringier.ro