Cum îţi îmbunătăţeşti starea de spirit?

Esti apatică, negativistă şi te simţi de parcă ţi s-au înecat toate corăbiile? Noi îţi dăm 15 motive de bună dispoziţie şi te provocăm să găseşti şi altele, în plus.

Fericirea este opţiune. Serios, s-a demonstrat ştiinţific! Astfel, un studiu al facultăţii de psihologie din cadrul Universităţii din California arată că 40% din starea noastră de fericire este determinată de comportamentul nostru. 50% este datorat genelor, iar restul de 10% ţine de circumstanţele vieţii. Pe de altă parte, o vorbă veche spune că ziua evolează în funcţie de direcţia în care se mişcă colţurile gurii tale. Aşadar, apelează la strategiile noastre (le-am testat şi chiar funcţionează!) pentru a-ţi ridica starea de spirit. Chiar dacă ai la dispoziţie cinci minute, o oră sau o zi.

Dacă ai la dispoziţie doar cinci minute…

  • Zâmbeşte! Prin zâmbet poţi lăsa impresia că totul este în regulă. În plus, astfel le dai şi celor de lângă tine o stare mai bună. Recunoaşte, nici ţie nu-ţi plac oamenii încruntaţi!
  • Gustări pentru fericire. Bogate în calciu, migdalele reduc stările de tensiune, iar seminţele de floarea soarelui conţin seleniu mineral, un amplificator natural al stării de bine.
  • Stai dreaptă! Psihologii spun că, atunci când stau cu spatele drept, oamenii se simt mai încrezători în propriile forţe şi asta se poate transmite şi în comportamentul lor.
  • Flirtează! Poate fi băiatul acela drăguţ din supermarket, un prieten de pe facebook sau… chiar iubitul tău!
  • Fii pozitivă cu ceilalţi. Felicită-ţi colegul care a excelat într-un proiect. Complimentează ţinuta prietenei tale. Îi vei face să se simtă foarte bine, iar vorbele pozitive se vor întoarce la tine.
  • Bea apă. Deshidratarea te face să fii apatică şi lipsită de vlagă. Un pahar cu apă îţi va reda energia instantaneu!

Dacă ai la dispoziţie o jumătate de oră sau mai mult…

  • Ce mai faci? O întrebare căreia nu-i dai prea multă importanţă, doar răspunzi la ea de câteva zeci de ori pe zi. „De fapt, acest răspuns îţi poate modela atitudinea“, spune Jeff Keller în cartea Atitudinea este totul (editura Curtea Veche). „Cei care răspund cu entuziasm păşesc cu mai multă încredere şi tu te simţi mai bine pentru simplul fapt că te afli în preajma lor“. Iar acele persoane care încep să se plângă te fac să regreţi că le-ai întrebat „cum o mai duc“.
  • Nu te mai plânge! Nu e deloc revigorant să auzi pe cineva că îşi descarcă toate problemele şi frustrările în faţa ta. Să fim cinstiţi: nimeni nu vrea să audă problemele altuia! În plus, pentru unii oameni e o plăcere să-ţi arate că durerea lor este întotdeauna mai mare decat a ta.
  • Gândeşte-te la părţile bune ale vieţii! Ai atâtea lucruri frumoase de care să te bucuri! Gândeşte-te puţin, sunt sigură că vei găsi cel puţin cinci. Aşa că de ce să te mai plângi de lucrurile care îţi lipsesc? Data viitoare când eşti tentată să te tânguieşti despre anumite probleme, ia un pix şi notează câte lucruri minunate există în viaţa ta.
  • Îndreaptă-ţi atenţia asupra situaţilor pozitive! „Fiecare experienţă aparent negativă este, în realitate, o oportunitate din care poţi învăţa, care te poate ajuta să te dezvolţi“, spune Jeff Keller. Nu considera imediat că orice problemă cu care te confrunţi reprezintă o tragedie, ci gândeşte-te cât de mult te avantajează noua situaţie. Uneori nu vei reuşi să identifici imediat beneficiul pe care îl vei obţine din această postură, dar el există.
  • Vorbeşte ca o persoană fericită. Primul impuls când afară plouă e să spui „Ce vreme oribilă!“. Lamentările tale nu vor schimba vremea de afară, dar îţi vor schimba în mod negativ starea de spirit. Răspunde cu entuziasm de fiecare dată când auzi o veste! Iar în ceea ce priveşte vremea… „Este o zi ploioasă, dar e minunată!“

Dacă ai la dispoziţie o zi

  • Plănuieşte o desfătare pe cinste! Fie că te interesezi de un SPA pentru o zi de răsfăţ sau cauţi o minivacanţă pentru weekend, cu siguranţă te vei simţi foarte bine!
  • Ieşi afară! Lumina soarelui îţi va da o stare de bine, iar noaptea vei dormi mai uşor. Acum, că vremea s-a încălzit, poţi ieşi la plimbare cu bicicleta sau cu prietenii la un picnic.
  • Fă ceva cu totul nou. Îţi doreşti să înveţi limba rusă sau poate să iei lecţii de scrimă?
  • Fă-o! „Când eşti captivată de un lucru pe care îl faci cu plăcere, se crează energie pozitivă“, susţin  psihologii englezi.
  • Spune-mi ce prieteni ai, ca să-ţi spun cine eşti! Suntem influenţaţi emoţional de persoanele din jurul nostru. Prietenii benefici sunt pozitivi şi te sprijină în orice moment. Îţi schimbă în bine starea de spirit şi sunt o companie foarte plăcută. Pe când în preajma persoanelor negative te simţi epuizată şi fără energie. Nu degeaba acestea sunt numite „vampiri energetici“.
  • Curăţenie în garderobă. Ascunde hainele groase şi împarte-le pe cele pe care nu le mai porţi. Vei face alţi oameni fericiti şi tu te vei simţi bine pentru că ai ajutat pe cineva.

Foto: Hepta

 

Adriana Matei
contact@misshypewit.com