Cum faci să te placă lumea din jur?

Iată 10 trucuri simple, dar utile, ca cei din jurul tău să te placă mai mult.

Ţi se pare că lumea din jur nu te apreciază la adevărata valoare? Că orice ai face nu eşti cea mai plăcută persoană din birou? Încearcă 10 trucuri simple, care îi vor face pe cei din jur să te placă mai mult.

  1. Pune întrebări. Oamenii care nu se tem să pună întrebări sunt mai plăcuţi de cei din jur: e simplu, stă în natura umană să vrem să îi ajutăm pe cei din jur. Aşadar, când cineva pune întrebări, tinde să se facă plăcut, pentru că ceilalţi sunt bucuroşi că au răspunsul pe care îl pot da.
  2. Vorbeşte mai mult. Nu, nu spunem că trebuie să vorbeşti încontinuu, ca o moară stricată. Însă dacă cineva îţi cere părerea, oferă-i detalii; dacă eşti implicat într-o discuţie, nu răspunde monosilabic şi nici nu da doar din cap.
  3. Oferă o parte din timpul tău… gratis. Dacă te vei oferi să ajuţi pe cineva fără să ceri ceva în schimb, vei câştiga instantaneu nişte bile albe. Şi, până la urmă, nu e atât de greu să arăţi cuiva cum funcţionează copiatorul sau să-i explici ce trebuie să facă într-o prezentare.
  4. Ascultă-i pe cei din jurul tău. E adevărat că trebuie să vorbeşti, însă fă-ţi timp, din când în când, să îi asculţi pe cei din jurul tău. Nu-i întrerupe şi empatizează cu problemele lor. Încearcă să îi ajuţi, dacă poţi, cu un sfat, şi pune întrebări astfel încât interlocutorul să îşi poată prezenta propriile dileme.
  5. Încearcă să-ţi pese de oamenii din jurul tău. Şi să arăţi asta. E adevărat, e greu în perioada aceasta, în care social media ne-a transformat pe toţi în nişte narcisişti. Însă dacă vrei să devii o persoană plăcută, încearcă să îţi pese de problemele pe care oamenii din jurul tău le au. Nu înseamnă atât de mult un zâmbet, o îmbrăţişare, o vorbă bună spusă la timp.
  6. Învaţă să râzi. Da, la glumele celorlalţi, la adresa propriei persoane, intră în joc atunci când lumea e pusă pe glumă şi distracţie. Nimănui nu-i place o persoană mult prea serioasă, care nu face altceva decât să strice cheful unei găşti pusă pe glume.
  7. Admite că nu poţi să ştii chiar totul. Nu-ţi fie teamă să întrebi şi să ceri lămuriri, explicaţii şi ajutor în acele situaţii în care realizezi că nu poţi şti totul, despre orice.
  8. Zâmbeşte mai des! Da, colegilor de la alte departamente pe care îi întâlneşti în lift, curierilor, fetelor de la recepţie. Asta nu-ţi va ştirbi din autoritate, chiar dacă tu eşti o persoană serioasă de felul tău.
  9. Recunoaşte-ţi slăbiciunile. Dacă tabelele în excel nu sunt punctul tău forte, nu fă din asta o dramă şi nu încerca să o ascunzi. Mai bine cere ajutorul unora care se pricep şi mulţumeşte-le pentru asta.
  10. Fii flexibil şi nu încerca mereu să-ţi impui gusturile şi punctul tău de vedere. Chiar dacă eşti într-o poziţie de şef, asta nu înseamnă că restaurantul tău preferat trebuie să devină locul unde îşi va lua toată lumea masa, sau că poţi să ceri ca jaluzelele să fie trase toată ziua, doar pentru că tu nu suporţi soarele. Fii mai flexibil şi vei avea surpriza să fii şi plăcut de cei din jurul tău.

Foto: Condé Nast Digital Archive

Adriana Matei
contact@misshypewit.com