4 moduri prin care poți deveni o persoană mai relaxată

Dacă ai fost vreodată cuprinsă de un sentiment copleșitor de anxietate, știi cu siguranță cât de stresante și dureroase pot fi acestea și cât de mult te pot afecta.

Anxietatea este o problemă care nu poate fi ignorată pentru multă vreme, pentru că își face simțită prezența atunci când te aștepți mai puțin. Așadar, este nevoie să concepi un plan pentru a te elibera de acest sentiment. Pentru început, există câteva lucruri ușoare pe care le poți face chiat tu, fără ajutor din exterior.

Iată patru pași simpli pentru a diminua efectele anxietății:

Masează-te
Un lucru pe care ai putea să îl încerci atunci când ești în căutarea sentimentului de relaxare este să te masezi. Da, știm că nu poate fi nici pe departe la fel de plăcut ca atunci când o altă persoană ne masează fiecare punct sensibil, dar nu strică să încerci. În plus, există anumite ustensile, precum rolele de spumă sau mingile pentru antrenament, care te pot ajuta să te relaxezi mai bine. Concentrează-te pe fiecare punct în parte și oferă câte cinci sau șase inspirații și expirații pentru fiecare dintre acestea pentru a te putea elibera cu adevărat de anxietate. Astfel, vei oferi suficient timp pentru ca organismul tău să își încetinească ritmul, țesutul să reacționeze la acești stimuli, iar sistemul nervos să se relaxeze cu adevărat. În plus, această metodă te va ajuta să aduci mai mult oxigen în organism și sânge.

Respiră!
Da, știm! Am mai vorbit despre importanța respirației de nenumărate ori, dar acesta nu este un motiv pentru a nu menționa încă o dată că inspirul și expirul îți sunt cei mai importanți aliați atunci când încerci să te eliberezi de anxietate și stres. Prin intermediul respirației profunde reușim să oferim organismului o cantitate mai mare de oxigen, lucru care acționează asupra sistemului nervos parasimpatic și îl face să calmeze reacțiile de flight or fight ale sistemului nervos simpatic. Plasează o mână pe abdomen, în zona buricului, iar cealaltă mână așaz-o pe zona coastelor. Atunci când inspiri, extinde stomacul și cutia toracică, îndepărtând astfel mâinile de corp. Cu ajutorul acestei tehnici de respirație îți vei hrăni organismul cu o cantitate mai mare de oxigen, lucru care influențează în mod direct îndepărtarea episoadelor de anxietate.

Mișcă-te!
La fel ca și în cazul respirației, mișcarea este un alt factor care îți poate îmbunătăți calitatea vieții și care te va ajuta să ții la depărtare episoadele de anxietate. Există numeroase studii de specialitate care vorbesc despre beneficiile sportului și a endorfinelor care vin la pachet cu acesta, pentru bunăstarea întregului organism. Pentru ca sportul să te ajute cu adevărat, este necesar ca mai întâi de toate să identifici ce formă de mișcare ți se potrivește. Dacă te vei angaja să practici un sport care nu te face fericită, nu vei reuși să faci progrese și să te bucuri de beneficiile acestuia. Dansează, aleargă, joacă tenis sau fotbal, orice activitate este binevenită. Important este să îți facă plăcere și să nu o consideri o corvoadă.

Creează-ți un program și ține-te de el!
Fie că este vorba despre masaj, respirație profundă sau activitate fizică, cel mai important detaliu este consecvența și dorința de a considera aceste lucruri drept parte din viața ta. Anxietatea este o problemă ce nu poate fi ignorată, de aceea este nevoie să o combați cu toate armele posibile și să realizezi că este nevoie de timp și de conștientizare.

Foto: outnow.ch

Natalia Muntean
natalia.muntean@ringier.ro