Mâncatul rapid: principala cauză a balonării

Deși suntem deja conștiente că alimentele ne provoacă starea de balonare, se pare că și modul în care mâncăm poate genera această stare.

„Este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru creierul celor mai mulți oameni să înregistreze senzația de saturație“, spune Marisa Moore. „Mâncând rapid, corpul tău nu are timp să trimită semnalele de sațietate la creier, ceea ce duce la senzația de stomac plin și dilatat“.

În plus, atunci când te grăbești, nu mesteci mâncarea așa cum trebuie. În acest caz, starea de balonare poate fi modul organismului de a te pedepsi. De asemenea, atunci când te grăbești riști să inhalezi mai mult aer. „Bulele de aer din stomac pot provoca balonare și gaze, acestea ducând la o stare de disconfort“, spune Brigitte Zeitlin.

„Desigur, există unele alimente, precum legumele crucifere, care te balonează indiferent de cât de încet mănânci. Dar există o diferență între senzația de balonare provocată de aceste legume și cea provocată de mâncare în general. Dar balonarea frecventă poate fi un indiciu cu privire la modul în care mănânci“, spune Zeitlin.

„Știu că sună plictisitor, dar încetinirea ritmului de a mânca este într-adevăr soluția“, spune Moore. „Una dintre cele mai simple metode de a face acest lucru este să te bucuri de masă fără să te concetrezi la altceva. Da, asta înseamnă fără telefoane sau tablete. De asemenea, poți lua mușcături mai mici sau poți pune furculița jos între înghițituri“, spune Moore.

Dacă observii că înghiți greu sau înghiți cantități mari, atunci înseamnă că nu mesteci mâncarea suficient de mult timp„ spune Zeitlin. „Ar trebui ca mâncarea să fie mestecată până în punctul în care se duce jos în mod natural, nu în inghițituri mari. Un sfat comun pentru realizarea acestui lucru este de a mesteca mâncarea de o anumită cantitate de ori pe mușcătura, de exemplu de 20 de ori. De asemenea, dacă vei mesteca mai încet mâncarea, vei mânca în mod natural mai puțin“, spune Zeitlin. „Nu e vorba de a fi mai restrictiv sau de a consuma mai puține calorii decât de obicei, ci de a consuma cantitatea potrivită de mâncare“.

Foto: Hepta

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro