Plan de seducţie: legile atracţiei se învaţă la ora de economie!

Poate ţi se pare ciudat, dar majoritatea principiilor marketingului se aplică întocmai şi în cazul relaţiilor de dragoste: există o piaţă pe care trebuie să o cucereşti, o concurenţă acerbă pe care trebuie să o învingi, o imagine de care trebuie să ai grijă. Aplică planul nostru în trei paşi şi vei avea succes atât în afaceri, cât şi în iubire.

 

Poate ţi se pare ciudat, dar majoritatea principiilor marketingului se aplică întocmai şi în cazul relaţiilor de dragoste: există o piaţă pe care trebuie să o cucereşti, o concurenţă acerbă pe care trebuie să o învingi, o imagine de care trebuie să ai grijă. Aplică planul nostru în trei paşi şi vei avea succes atât în afaceri, cât şi în iubire.

PASUL 1 – Studierea pieţei

Trebuie să reperezi posibilele persoane interesate (în limbaj economic – viitorii cumpărători). Respectă următoarele trei reguli de marketing:

* Înainte să te lansezi pe piaţă, analizează cererea şi oferta.

Oferta în acest caz eşti chiar tu. Cererea, pe de altă partea, o reprezintă toţi bărbaţii care ar putea fi interesaţi de tine. După ce i-ai identificat, împarte-i în categorii în funcţie de relaţia pe care o ai cu ei şi de gradul de disponibilitate în ceea ce te priveşte. Este evident că îţi va fi mult mai uşor să cucereşti un coleg care-ţi zâmbeşte zi de zi, decât un verişor al unei prietene al fostului tău prieten, cu care nici măcar nu te-ai salutat vreodată.

* Dorinţele clientului sunt cele mai importante.

Fii atentă la detalii şi reţine pentru fiecare pretendent în parte ce-i place şi ce nu suportă. Ţi-a mărturisit că-i plac filmele vechi? Fă-i cadou un DVD cu unul dintre filmele clasice. E alergic la fructele de mare? Ai grijă unde îl inviţi la cină!

* Fii competitivă şi înlătură competiţia.

Nu eşti singura care suspină după vecinul de la parter? Tipa brunetă de la patru îi face ochi dulci şi ea? În acest caz, în loc să te concentrezi pe multiplele ei calităţi, ar fi mai bine să încerci să identifici ce avantaje ai avea tu. Nu-i aşa că nu prea poţi să muţi mobila de una singură? Roagă-l pe el să-ţi dea o mână de ajutor!

PASUL 2 – Elaborarea strategiei   

Hotărăşte dacă vrei o relaţie de lungă durată sau doar o aventură de-o noapte.

*  Ai nevoie de o vizibilitatate ridicată pentru a domina piaţa.

Fii prezentă, pe cât posibil, în cât mai multe locuri unde ai putea întâlni diverşi pretendenţi şi dezvăluie-ţi cât mai mult personalitatea, vorbeşte despre ceea ce-ţi place şi ce nu. Intră în vorbă cu lumea, fii volubilă şi comunicativă şi şansele nu vor întârzia să apară.  

* Flexibilitate pentru a-ţi atinge toate obiectivele.

Ai mai multe opţiuni şi nu ştii pe care s-o alegi? Mai bine concentrează-te pe o singură ţintă şi foloseşte-ţi toate atuurile pentru a o cuceri.        

* Pariază totul pe un singur ţel.

Încearcă să ghiceşti care sunt criteriile pe care le foloseşte el pentru a-şi alege prietenele şi încearcă să le îndeplineşti. Rămâne la latitudinea ta să-ţi pui în valoare calităţile şi să-l faci să se îndrăgostească de tine. 

PASUL 3 – Realizarea campaniei

Ai gândit planul de atac până în cel mai mic detaliu? Eşti acum pregătită pentru faza de comunicare intensivă.

* Îmbunătăţeşte-ţi calităţile de comunicare.

Pentru a întreţine o relaţie de lungă durată (ceea ce în termini economici, se numeşte fidelizarea clientului) trebuie ca celălalt să-ţi cunoască nu numai părţile pozitive. De asemenea, trebuie să faci astfel încât el să-şi păstreze interesul pentru un timp îndelungat.

* Lasă-i pe alţii să-ţi facă publicitate.

Nu-i aşa că nici ţie nu-ţi plac lăudăroşii sau cei care suferă de un narcisism acut? Atunci lasă-i mai degrabă pe alţii să te laude şi să te admire. Fă-te plăcută în rândul prietenilor lui, în faţa părinţilor sau colegilor de serviciu şi vei vedea cum această strategie va da roade.    

* Bucură-te de rezultate, oricare ar fi ele.

Chiar dacă unele relaţii se sfârşesc de multe ori într-o manieră nu foarte plăcută, trebuie să tragi concluziile de fiecare dată şi să recunoşti că fiecare eşec este, până la urmă, o experienţă de viaţă.

Foto: Hepta

.