Slăbeşte inteligent! Uită de dietele miraculoase care îţi interzic mâncarea preferată

S-a inventat oare un regim care să nu-ţi provoace instantaneu o stare de frustare şi care să nu-ţi dea impresia de limitare constantă? Din fericire, există! Ia aminte la sfaturile noastre şi nu vei mai avea nevoie de nici o dietă minune care să-ţi interzică alimentele preferate!

ILUZII ALIMENTARE

Poţi să devorezi o pizza întreagă în doar câteva minute, pentru ca după aceea să ai remuşcări întreaga zi? Iată trucul nostru: aşează pizza pe o farfurie de desert! Efectul optic astfel creat (pizza va părea gigantică pe o farfurie micuţă) te va face să mănânci mai puţin decât de obicei şi în acest fel se vor evapora din start câteva zeci de calorii.

RECUZITA NECESARĂ

Un studiu a arătat că până şi cei mai iscusiţi barmani „reuşesc“ să toarne cu 37% mai mult lichid într-un pahar mic şi lat (cum este cel de whiskey) decât într-unul înalt şi subţire (cel de şampanie, de exemplu). Aşadar, atunci când eşti tentată să consumi alcool, ai grijă să foloseşti mereu paharele înalte şi vei avea surpriza să constaţi că te vei opri mai repede din degustat.

PORŢII MĂSURATE

Când îţi serveşti singură mâncarea acasă, ai grijă să-ţi pui în farfurie o cantitate medie şi să nu mai revii pentru o a doua porţie. Stabileşte-ţi o cantitate nici prea mare, nici prea mică (ai grijă să nu te subestimezi şi să termini masa cu stomacul gol, dar nici să-ţi pui o cantitate pe care ştii că nu ai avea cum să o mănânci) şi vei consuma cu 14% mai puţin.

HAINE PE MĂSURĂ

Ştiai că prizonierii iau în medie cam 10 kilograme într-un interval de şase luni de când sunt încarceraţi? Explicaţia găsită de unii cercetători este aceasta: dat fiind că sunt obligaţi să poarte acele combinezoane largi, ei nu reuşesc să-şi dea seama cât de mult s-au îngrăşat. În concluzie: rochiile largi şi pantalonii XXL nu-ţi vor face nici un serviciu.

CUMPĂRĂTURI PUŢINE

Cu cât coşul de cumpărături va fi mai mare, cu atât şi cantitatea de mâncare pe care o vei consuma va fi mai mare. În plus, tentaţia de a încerca alimente noi îţi îmbogăţeşte meniul cu aproximativ 23% mai multe calorii în fiecare lună.

PĂSTREAZĂ DOVEZILE

Dezobişnuieşte-te să arunci de pe masă resturile de mâncare: cojile de fistic, sticlele sau alte ambalaje goale… Atunci când mănânci, nu arunca indiciile care-ţi spun exact cât ai consumat. În acest fel vei mânca cu 28% mai puţin!

JOACĂ-TE CU VOLUMELE

Băuturile de tip smoothie, pe care le găseşti de ceva timp şi în magazinele de la noi sunt extrem de sănătoase! Încearcă să ţi le pregăteşti acasă experimentând aceste două variante. Prima dintre ele presupune să pui în blender, timp de un minut, 200 de grame de fructe; va rezulta astfel o spumă care va umple un pahar mic. A doua variantă presupune să laşi în blender cele 200 de grame de fructe, puţin peste de 3 minute; vei obţine o spumă de fructe ce va umple un pahar destul de mare. Pentru acelaşi număr de calorii, ai acum o variantă mai săţioasă, care te va face să mănânci cu 12% mai puţin la masa următoare.

MATEMATICA REVIZUITĂ

Dacă urmezi aceste sfaturi vei consuma între 10 şi 20% mai puţine calorii în fiecare zi. Un total de 100 de calorii pe zi în minus se vor transforma şi ele la rândul lor în 5 kilograme în minus după zece luni.

Foto: Yannis Vlamos

Adriana Matei
contact@misshypewit.com