Scurt istoric al deodorantelor în 4 detalii interesante

Transpiraţia, sau mai corect stoparea ei, a reprezentat de secole încoace o adevărată afacere. Cari Casteel, un doctorant de la Auburn University din Alabama care conduce o cercetare în domeniul reclamelor la deodorante ne prezintă punctele de cotitură din acest domeniu.

Mirosul Succesului Transpiraţia, sau mai corect stoparea ei, a reprezentat de secole încoace o adevărată afacere. Cari Casteel, un doctorant de la Auburn University din Alabama care conduce o cercetare în domeniul reclamelor la deodorante ne prezintă punctele de cotitură din acest domeniu. 

  1. Care a fost primul deodorant modern? „Mum, o cremă care a apărut în 1888. Până în 1950, toate deodorantele erau aplicate cu degetele. Apoi au apărut primele deodorante sub formă de  roll-on, spray şi apoi stick.“
  2. Ce miros aveau primele deodorante? „Parfumuri florale, precum trandafirul. Până în 1980 apăruseră deja cele cu denumiri precum spring breeze şi sporty clean. Astăzi majoritatea sunt fructate, floarale sau au un parfum asemănător pudrei de talc.“
  3. Spune-ne câte ceva despre primele reclame la deodorante: „Erau ascunse la finalul revistelor şi asta pentru că pe atunci nu se vorbea despre transpiraţie. La începutul secolului al XX-lea reclamele se învârteau în jurul ideii de feminitate iar unul dintre deodorante, pe nume Odorono avea sloganul «Cel mai umilitor moment din viaţa mea a fost atunci când am auzit motivul pentru care nu sunt populară printre bărbaţi.»“
  4. Când s-a produs schimbarea? „Am început să vedem începuturile schimbării în anii 60. Reclamele vorbeau despre femei puternice şi mai puţin despre femei în raport cu bărbaţi. La finele anilor 70, una dintre reclamele pentru deodorantul Secret spunea că este „suficient de puternic pentru un bărbat, special făcut pentru o femeie“.

De Alyssa Kolsky Hertzig, traducere şi adaptare de Mirela Ujică; foto Richard Rutledge, Fred Lyon, P. Horst, Joseph Leombruno, Jack Bodi