Fac sport şi ţin dietă. De ce nu slăbesc?

De ce nu reuşesc să scap de celulită? DVD-urile cu exerciţii au aceleaşi rezultate ca orele de aerobic? De ce dieta mea nu funcţionează? V-au obsedat aceste lucruri? Vă prezentăm 7 întrebări enervante despre sport şi dietă.

1. Fac sport şi sunt destul de slabă. Însă am puţină burtică. Cum pot scăpa de ea?

„Problema constă în regimul alimentar neadecvat. Urmează câteva reguli simple şi continuă să faci sport. Elimină dulciurile şi prăjelile, respectă regula micului dejun, două mese principale şi două gustări. Evită consumul de fructe seara. Hidratarea corespunzătoare şi odihna ajută. Pentru tonus, asigură-ţi un necesar minim de proteine – piept de pui sau curcan, ouă, lapte degresat, fasole, mazăre sau soia“, ne sfătuieşte Marius Joiţa, personal trainer la Fitness Club Oroviceanu.

2. Eu şi prietena mea avem aceeaşi greutate şi înălţime. Dar ea îşi permite să ronţăie mereu câte ceva, în timp ce eu sunt extrem de atentă să număr caloriile.

Există mai mulţi factori care determină necesităţile tale alimentare, factori care nu ţin cont de vârstă, înălţime sau greutate, ci şi de moştenirea genetică, metabolism, activităţile zilnice etc. Poţi ronţăi şi tu câte ceva toată ziua. Atenţie însă ce snackuri alegi: în loc de chipsuri sau ciocolată, alege migdale şi nuci crude, felii de măr şi morcov.

3. Am ajuns la greutatea ideală. Ce pot să fac ca să nu pun la loc kilograme?

„Alege o dietă care nu este plină de interdicţii; după ce renunţi la ea vei da iama în alimente «interzise». Gândeşte-te că ai voie să mănânci orice şi că eşti stăpână pe alegerile tale alimentare. Dacă punem eticheta de «interzis» pe anumite alimente, ni se vor parea irezistibile şi vom mânca şi mai mult. Când ai luat hotărârea de a mânca îngheţata preferată, aşază-te la masă şi savurează fiecare linguriţă încet, fără remuşcări. Starea de relaxare te va face sa te saturi repede şi să ai o capacitate metabolică mare“, explică Elena Ceciu, Food Psychology Coach (www.mananc-inteligent.ro).

4. Nu pot ajunge la o sală de fitness. DVD-urile cu exerciţii de Pilates sau aerobic pentru acasă dau aceleaşi rezultate?

„În principiu da, atâta timp cât se urmăresc cu atenţie indicaţiile instructorului şi se pune multă pasiune în executarea exerciţiilor. Pentru a obţine cele mai bune rezultate, exerciţiile trebuie făcute intens, dar în acelaşi timp corect executate şi controlat“, spune Marius Joiţa.

5. După sală, îmi este foame şi mănânc mai mult decât de obicei. Ce trebuie să fac?

„Când ieşi de la sală, nu trebuie să dai curs primului impuls de foame, deoarece rişti să te trezeşti în primul fast-food. Ai grijă să fii pregătită mereu cu gustări sănătoase şi, ca să nu-ţi pară rău că ai muncit degeaba la sală, ai grijă nu numai la calitatea meniului, ci neapărat şi la cantitate“, explică Elena Ceciu.

6. Am remarcat că după primele şedinţe de aerobic am început să câştig în greutate, în loc să slăbesc. Ce se întâmplă?

„Este o reacţie normală a organismului în anumite cazuri, dată de o uşoară retenţie de apă sau de o creştere musculară (îndeosebi în zona picioarelor) într-o primă fază. Dacă aceste simptome persistă, poate fi vorba şi de o schimbare în regimul alimentar, schimbare produsă odata cu mersul la sală (ai un apetit mai mare, provocat de efortul fizic). Atenţie: în acest caz trebuie să iei măsuri! Supraveghează-ţi dieta!“, ne sfătuieşte trainerul.

7. Cum pierd ultimele patru kilograme?

Ai pierdut în greutate, braţele tale arată mult mai tonifiate şi totuşi… cele 3-4 kilograme pe care ai vrea să le pierzi pentru a ajunge la greutatea „ideală“ se încăpăţânează să  nu te părăsească. Ce-i de făcut?

  • Dormi suficient. Dacă n-ai apucat să te odihneşti cât trebuie, corpul tău înregistrează oboseala ca pe un semn că trebuie să-şi conserve energia. Prin urmare, înmagazinează toate caloriile pe care le consumi şi le arde cu zgârcenie. Studiile arată că ideal este să dormi măcar şapte ore şi jumătate în fiecare noapte.
  • Nu renunţa prea repede! E adevărat, poate fi plictisitor să repeţi aceleaşi exerciţii în fiecare zi, şi e posibil să nu mai ai acelaşi entuziasm ca la început. Schimbă rutina de antrenament şi exerciţiile vor părea mai amuzante.
  • Fii sinceră: chiar ai nevoie să mai pierzi acele kilograme? De multe ori ne stabilim singure nişte obiective mult prea ambiţioase. Verifică, împreună cu un nutriţionist, care ar trebui să greutatea ta ideală (în funcţie de vârstă, înălţime) şi nu te chinui inutil să egalezi dimensiunile unui fotomodel.

Foto: Hepta

.

Adriana Matei
contact@misshypewit.com