Fă sport chiar şi atunci când călătoreşti

Cine spune că, atunci când eşti plecată, nu poţi să-ţi urmezi rutina de antrenament obişnuită? Ar putea fi un gest la fel de firesc ca spălatul pe dinţi… 

Când eşti plecată (în vacanţă, la o conferinţă sau într-o călătorie de afaceri), alergatul pe o bandă în sala de fitness este ultimul lucru la care îţi stă gândul. Însă, atunci când te întorci la rutina obişnuită de antrenament, remarci că abia poţi alerga jumătate din distanţa obişnuită şi că, după câteva lungimi de bazin, trebuie să te opreşti să-ţi tragi sufletul. Prin urmare, când eşti plecată…

  1. Motivează-te să mergi la sală (sau la piscină) dis-de-dimineaţă. Da, chiar dacă asta ar însemna să te trezeşti mai devreme cu jumătate de oră decât ai fi făcut-o în mod normal. Explicaţia e simplă: dacă nu mergi să te antrenezi dimineaţa, nici că o vei mai face după-amiază, atunci când te întorci de la conferinţă (sau de la plimbarea prin oraş, pe la obiectivele turistice). Şi cu atât mai puţin vei fi determinată să faci exerciţii cardio seara, după cină sau după o plimbare relaxată. Poţi încerca atunci sauna sau jacuzzi, însă acestea nu vor arde caloriile acumulate după acele paste cu brânză deosebit de delicioase!
  2. Foloseşte facilităţile hotelului! În mod obişnuit, cele mai multe dintre hoteluri au câte o mică sală de fitness. Nu te scuza spunându-ţi că nu eşti obişnuită cu aparatele din ea şi că setările sunt altele; întotdeauna va exista o bandă sau o bicicletă eliptică pe care poţi să-ţi începi dimineaţa (poţi cere ajutorul celor de la recepţie pentru setări). Şi, chiar dacă ţi se pare că piscina e destul de mică, câteva mişcări energice din braţe şi picioare în apă te vor înviora instant.
  3. Fii inventivă Dacă eşti obsedată de fitness şi ştii că trebuie să petreci mai multe zile într-un alt oraş, nu renunţa la sport! Pregăteşte-te şi pune în valiză o pereche de pantofi sport comozi, două-trei tricouri şi colanţi. Iar dacă hotelul la care stai nu dispune de o sală de sport dedicată, nu lăsa baltă antrenamentul! Întreabă la recepţie care este cea mai apropiată sală unde îţi poţi cumpăra un abonament de o săptămână şi care are un program în care te-ai putea „strecura“ şi tu. „Dacă eşti în concediu, profită de natură: la mare poţi alerga pe plajă sau poţi înota în ritm susţinut. Dacă eşti în vacanţă la munte, încearcă trasee montane cu urcuşuri şi coborâşuri, poţi testa un mountain bike. În oraşele aglomerate, ieşi la plimbare în parc! Perioada de vacanţă relativ scurtă (7-10 zile) permite efectuarea unor activităţi diferite de programul nostru de antrenament obişnuit, fiind o schimbare binevenită chiar“, explică Sorana Lacea, instructor aerobic.
  4. Fă câteva exerciţii chiar în camera de hotel! Genuflexiuni, câteva mişcări de stretching… poţi încerca orice fel de mişcare care te va menţine în formă. Alocă-ţi 20-30 de minute pentru sport în fiecare zi şi nu vei regreta. „În cazul în care doreşti să faci singură în camera de hotel câteva exerciţii, cel mai bine este să te concentrezi să efectuezi exerciţiile pe care le stăpâneşti deja (abdomene, fandări, semigenuflexiuni, întinderi etc.) “, spune instructorul de aerobic, Sorana Lacea.

Foto: Arthur Belebeau

Adriana Matei
contact@misshypewit.com