Dileme de sănătate: ce este mai rău?

Iată trei dintre dilemele frecvente legate de exerciţiile fizice, nutriţie şi igienă, rezolvate de profesionişti. Aşadar, află ce e mai rău…

Să sari peste una din şedinţele de antrenament programate, fără s-o mai recuperezi

SAU….

Să te antrenezi mult mai intens data următoare? 

Corpul tău are nevoie şi de repaus, deci nu te îngrijora. Zilele de pauză permit muşchilor să se refacă, iar acesta este un pas crucial în procesul de formare a forţei musculare, explică Natalie Wessel, trainer personal din Portland, Oregon. În plus, un efort prea mare poate creşte riscul accidentărilor. „Un antrenament prea intens solicită în exces muşchii, ligamentele şi tendoanele, ceea ce poate cauza rupturi, luxaţii şi alte leziuni“, spune Wessel. Este foarte bine să fii consecventă, însă nu te vei îngrăşa şi nici nu îţi vei ieşi din formă dacă ratezi o şedinţă de antrenament. Aşa că bucură-te de ziua liberă şi apoi urmează programul tău obişnuit de la sală.

Să nu mănânci deloc legume (pentru că pur şi simplu nu-ţi plac!)

SAU…

Să le consumi doar acoperite de cantităţi generoase de unt topit şi brânză

Consumul de legume împreună cu anumite tipuri de grăsimi ar putea creşte capacitatea organismului de a asimila nutrienţii solubili din acestea, cum sunt licopenul şi beta carotenul, susţine un studiu al Universităţii Purdue din Statele Unite. Însă… untul cu garnitură de legume este o alegere culinară pentru care cu greu ai putea să-ţi găseşti scuze. În schimb, încearcă să adaugi legumelor echivalentul a două linguri de brânză de capră sau o lingură de muguri de pin sau chiar pesto; le poţi asezona şi cu puţin parmezan, spune Rachel Beller, dietetician şi autoarea cărţii Eat to Lose, Eat to Win. Vei obţine astfel toate beneficiile nutriţionale aduse de legume şi un plus de savoare, fără să transformi totul într-o bombă calorică.

Să fii mai… leneşă când vine vorba de spălatul pe mâini

SAU…

Să abuzezi de gelul antimicrobian pentru mâni

Ai auzit lucruri destul de grave despre compusul chimic antibacterian numit triclosan, însă el este prezent doar în săpunurile antibacteriene, nu şi în gelurile pentru mâini. Chiar dacă studiile ştiinţifice demonstrează că săpunul şi apa sunt cele mai sigure alegeri în lupta împotriva microbilor, gelul antimicrobian e aproape la fel de eficient – o veste bună, mai ales în situaţiile care exclud existenţa unui loc unde să te poţi spăla. „În general, menţinerea mâinilor curate este principala metodă prin care putem evita împrăştierea microbilor şi a bolilor“, spune Dr. Shira Doron, specialist în boli infecţioase. De fapt, cea mai gravă reacţie adversă atunci când foloseşti în exces gel antibacterian este deshidratarea pielii mâinilor, aşa că ţine în geantă şi o cremă hidratantă, în variantă mini, ca cea pe care o iei cu tine în călătorii.

De Jessica Girdwain. Traducere şi adaptare de Rodica Iuliana

Foto: Arthur Belebeau, Gourmet / Yannes Romulo A, Yannis Vlamos

 

Adriana Matei
contact@misshypewit.com