Cum ştii câte calorii trebuie să arzi după masa de prânz?

Când mănânci acasă îţi calculezi singură numărul de calorii pe care trebuie să le arzi pe bicicletă, la sală. Dar cum ştii câte abdomene trebuie să faci după ce iei masa în oraş?

Este adevărat: Tot mai multe restaurante au început să afişeze, alături de lista ingredientelor, şi lista caloriilor, grăsimilor şi zaharurilor conţinute de fiecare fel de mâncare. Util, de altfel, atunci când vrei să nu depăşeşti un anumit prag zilnic. Sau când vrei să ştii câte minute trebuie să alergi pe bicicletă astfel încât acei cartofi prăjiţi delicioşi să nu facă ravagii asupra siluetei tale.

Experiment: În Statele Unite ale Americii, 300 de voluntari au făcut un test simplu. Au fost împărţiti în 3 grupe şi li s-a împărţit acelaşi meniu din care putea alege (hamburgeri, cartofi prăjiţi, sandwichuri cu pui, salate, apă). Prima grupă nu avea numărul de calorii trecute în dreptul fiecărui fel de mâncare, a doua grupă ştia exact câte calorii conţine hamburgerul sau sandwichul, în timp ce în meniul celei de-a treia grupe scria, în dreptul fiecărui preparat, numărul de minute de alergare necesare pentru a arde caloriile conţinute. Rezultatul? Cea de-a treia grupă a comandat cele mai sănătoase.

Fapte reale: O dietă care să te menţină în formă conţine, în medie, circa 2000 de calorii (depinde şi de vârstă şi de înălţime). Asta înseamnă 6 gogoşi, 19 banane, 3 hamburgeri, 4 porţii mari de cartofi prăjiţi sau două porţii de paste cu sos de brânză.

Cum le pierzi: Dacă alergi circa 20 de minute pe bandă, poţi pierde cam 300 de calorii. Rezultat aproximativ identic şi pentru 20 de minute de pedalat energic pe bicicleta eliptică. O oră de mers pe munte arde cam 500 de calorii, o oră de mers cu bicicleta între 400 şi 700 de calorii. Mai continuăm? Faceţi voi singure socoteala!

Foto: Hepta

Adriana Matei
contact@misshypewit.com