Cum îţi iei adio de la problemele tenului

Uneori, problemele cele mai complicate au soluţii dintre cele mai simple. Şi în cazul pielii lucrurile stau la fel. Ce ai de făcut? Câteva schimbări minore în stilul de viaţă. 

Ai avut probleme cu tenul încă din adolescenţă, la un moment dat ai scăpat de ele şi acum au revenit. Ai încercat tot felul de creme şi loţiuni minune, mergi la cosmetică măcar o dată pe săptămână, dar aspectul pielii se ameliorează doar provizoriu. Te-ai gândit vreodată că aceste probleme se datorează stilului tău de viaţă, care în ultima vreme este departe de a fi sănătos? OK, ai un program haotic, nu dormi suficient, nu mănânci sănătos, abuzezi de cafea şi dulciuri, dar poţi face un efort minim pentru a repara aceste lucruri. Şi crede-ne, efortul îţi va fi răsplătit înzecit: studii recente au arătat că starea tenului tău se va îmbunătăţi cu 62% doar schimbând felul în care mănânci. Şi asta în doar trei săptămâni.

Renunţă la carbohidraţii procesaţi

Dulciurile, pâinea albă, mâncarea de tip fast-food sunt inamici veritabili ai pielii. Explicaţia este una destul de simplă: aceste alimente sunt digerate foarte repede, ceea ce duce la producerea în exces de insulină, care la rândul ei înseamnă producerea unui surplus de testosteron, vinovat de blocarea porilor şi excesul de sebum. În plus, s-a observat că persoanele care au o dietă bazată pe junk-food nu au în dietă vegetale şi cereale integrale, care cresc cantitatea de colagen şi păstrează pielea elastică şi sănătoasă. Aşa că înlocuieşte, treptat, carbohidraţii procesaţi pe care îi consumi zilnic cu cereale integrale şi cu o varietate cât mai mare de fructe şi legume. Rezultatele vor fi vizibile în scurt timp.

Înlocuieşte lactatele

Aproape toate studiile realizate în ultimii ani au demonstrat că lactatele sunt destul de greu tolerate de organism, iar acest lucru este valabil şi când vine vorba despre tenul tău. Un profesor de la Facultatea de Medicină de la Universitatea Dartmouth a studiat un grup de 47 355 de femei, timp de câţiva ani, şi a observat că cele care aveau în dietă în mod constant lactate erau cu până la 44% mai predispuse la probleme severe ale pielii. Explicaţia? Cantitatea crescută de hormoni de creştere prezenţi în lapte, care ridică nivelul de testosteron din organism, vinovat de blocarea porilor şi excesul de sebum. Dacă lactatele sunt o parte importantă în dieta ta şi crezi că nu poţi renunţa de tot la ele, înlocuieşte-le cu omoloagele lor din soia, mult mai sănătoase.

Micşorează cantitatea de carne

Pielea ta îţi va fi de asemeni recunoscătoare dacă înlocuieşti carnea roşie, precum şi pe cea excesiv procesată, cu peşte. Încearcă să introduci în dieta ta zilnică somon, sardine şi macrou, peşti bogaţi în acizi graşi omega-3,  grăsimi care vor reduce semnificativ inflamaţia pielii. Carnea roşie, pe de altă parte, abundă în acizi graşi omega-6, responsabili pentru inflamaţia pielii şi producţia în exces de sebuum. Asta dacă nu punem la socoteală şi faptul că multă din carnea din supermarketuri este plină de hormoni, care au efectele despre care am vorbit deja. Dacă totuşi nu poţi trăi fără o friptură de vacă din când în când, ai grijă să cumperi carne din surse cât mai sigure.

Nu te zgârci la vegetale

Ştii deja, peştele în alimentaţia ta poate face minuni, este demonstrat ştiinţific. Ce altceva mai poţi face pentru a avea un ten impecabil? Mănâncă legume cât mai multe. Ai grijă ca în fiecare zi, în farfuria ta să existe vegetale cât mai diferit colorate şi, pe cât posibil, de sezon. Legumele intens colorate, precum broccoli şi morcovii, pe care le găseşti destul de uşor tot timpul anului, sunt pline de antioxidanţi, care vor contracara efectele nocive ale mediului în care trăieşti. Dar orice fruct şi legumă în stare crudă te vor ajuta, pentru că sunt alcătuite în proporţie de 96% din apă, iar hidratatrea este esenţială pentru a avea o piele elastică şi cu aspect tânăr. Vegetalele preparate pierd o cantitate importantă de apă, iar apa din cele crude este eliberată treptat în organism, spre deosebire de lichidele pe care le bei.

Tipsuri pentru un ten impecabil:

  • foloseşte ulei de măsline la gătit;
  • renunţă la alcool pentru câteva luni;
  • bea mai puţină cafea, pentru că deshidratează;
  • mănâncă zilnic legume crude;
  • renunţă la carnea procesată;
  • înlocuieşte laptele clasic cu cel de soia.

Foto: Jennifer Livingstone, Gourmet / Yanes Romulo A, CN Digital Studio

Adriana Matei
contact@misshypewit.com