Cele mai sănătoase gustări pe care să le iei cu tine la un drum lung. Plus: ce să pui în kit-ul de picnic!

Ah, un drum până la munte sau la mare, cu soundtrack-ul perfect, cu grupul de prieteni alături şi… cu o mulţime de gustări sănătoase pe care să le pui în bagaj. Da, există alternative excelente pentru chipsuri, alune şi alte snackuri atât de „bogate“ în sare şi calorii. Iată opt dintre favoritele noastre:

  1. Sandwichurile cu legume şi un strop de parmezan: fă un amestec delicios de roşii, ardei copţi, roşii uscate, oregano şi busuioc, pune-l între o ciabatta delicioasă cu măsline şi rade puţin parmezan deasupra.
  2. Sandwichurile cu carne de vită, muştar dijonez şi frunze de salată, toate într-o chiflă integrală: delicios şi extrem de hrănitor.
  3. Salată de ardei gras verde, ţelină, roşii cherry, seminţe de mac şi crutoane sau salată cu broccoli crud, stafide, seminţe de floarea soarelui, mazăre boabe şi dressing din ulei de măsline şi oţet balsamic. Pune dressingul într-un pacheţel separat şi adaugă-l doar la servire.
  4. Dacă ai o geantă frigorifică poţi pune chiar şi o caserolă cu humus şi câteva lipii.
  5. Ceva de ronţăit? Pune în punguţe mici câteva beţişoare de morcovi şi de ardei gras.
  6. Poţi alege desiguri şi alune, nuci, caju, migdale, însă ai grijă ca toate acestea să fie crude.
  7. Desigur fructe proaspete care rezistă bine şi la temperaturi înalte. Evită căpşunele sau fructele de pădure şi alege mere, pere, caise şi prune.
  8. Poftă de ceva dulce? Nu te gândi musai la ciocolată sau jeleuri! Alege un mix de stafide, fructe de goji şi merişoare.

Dacă adori drumurile lungi cu maşina şi în planurile tale de weekend strecori mereu o astfel de mini-călătorie, investeşte şi în câteva accesorii folositoare:

  • Un termos în care să ţii cafeaua şi ceaiul;
  • O geantă frigorifică pe care să o pui în portbagaj şi în care să ai la îndemână apa rece şi alimentele;
  • Un coşuleţ de picnic cu tacâmuri, farfurii din plastic şi şerveţele: te poţi oricând opri din drum pe o pajişte pentru un picnic ad-hoc.
  • O păturică, pe care să o foloseşti tot în acest scop.
  • Şerveţele umede şi gel antibacterian;
  • O soluţie pentru spalat legume si fructe;
  • O trusă medicală bine pusă la punct.

Foto: www.outnow.ch

Adriana Matei
contact@misshypewit.com