Ce sport ţi se potriveşte?

Petreci multe ore în faţa calculatorului? Ai un job care implică multe deplasări pe jos? Pentru orice stil de viaţă există un sport care să se potrivească. Opţiunea „fără mişcare“ nu e valabilă.

 

Petreci multe ore în faţa calculatorului? Ai un job care implică multe deplasări pe jos? Pentru orice stil de viaţă există un sport care să se potrivească. Opţiunea „fără mişcare“ nu e valabilă.

1. Ai un program agitat, cu multe deplasări, fără ore fixe de program

Dacă fişa postului tău îţi cere să mergi mult pe jos dintr-o locaţie în alta sau să stai în picioare ore în şir, cu siguranţă la sfârşitul zilei ai nevoie de câteva exerciţii mai puţin solicitante. Înotul e una dintre opţiuni: te relaxează, îţi lucrează muşchii spatelui şi ai gambelor şi te relaxează. Nu uita: 20 de minute la saună şi o jumătate de oră la masaj pot face minuni pentru muşchii suprasolicitaţi. Dacă nu-ţi place să mergi la sală sau consideri că ai pierde prea mult timp cu antrenamentele, fă câteva exerciţii de stretching acasă şi răsfaţă-te din când în când cu o baie parfumată cu multe săruri.

Nu exagera! „Aceste persoane au nevoie de antrenamente care să le ajute să se concentreze asupra propriului corp. Ideale sunt antrenamentele care se bazează pe mişcări lente şi reechilibrează organismul. De asemenea, pentru persoanele foarte agitate poate fi o soluţie să meargă la clase de Yoga“, spune Cori Grămescu, coordonator de viaţă sănătoasă la LadyFIT.

2. Petreci multe ore în faţa calculatorului, cu un program de la 9 la 17

Cu siguranţă ai nevoie de exerciţii care să te oblige să îţi îndrepţi spatele şi să-ţi pui circulaţia în mişcare. Dacă eşti genul energic, fă-ţi un abonament la sală şi alternează antrenamentele cu exerciţii cardio, kangoo-jumps, alergat pe bandă, spinning, kick-boxing sau tae-bo. Nu-ţi place să faci sport în spaţii închise? Fă plimbări prin parc cu bicicleta sau patinajul pe timp de iarnă. Poţi încerca şi exerciţiile la aparatele Pilates – ai avantajul de a fi asistat de un antrenor personal, care îţi poate recomanda anumite tipuri de mişcări în funcţie de problemele specifice. Având avantajul unui orar regulat, poţi opta pentru săli de sport care au program de dimineaţă, de la ora 7 sau 8.

Sfatul antrenorului: „Celor care desfăşoară o activitate sedentară le recomand un antrenament alert, de intensitate medie, care să le ajute să se relaxeze şi să se destindă (Piloxing, DanceMIX). Aceste antrenamente combină elemente de dans fie cu Pilates şi box, fie diverse exerciţii pentru tonifiere cu elemente din dans. Sunt amuzante şi alerte şi te eliberează de stres“, spune antrenorul.

3. Zilele tale se împart între locul de muncă, copil şi alte colaborări

Eşti mereu pe grabă. Ai zile în care nu te desprinzi de calculator, altele în care alergi între diverse locaţii sau încerci să ţii pasul cu cel mic. Poţi alege înotul – dacă puştiul tău e suficient de mare, îl poţi înscrie şi pe el la cursuri de înot şi poţi profita şi tu de acele momente pentru a face câteva lungimi de bazin. Lecţiile de aerobic sunt de asemenea o opţiune, ca şi dansurile (clasice, latino, salsa) sau programele de zumba: te energizează şi te binedispun instant.

Trucuri utile: Tocmai pentru că programul tău variază, nu îţi lua un abonament la o sală unde orele de antrenament sunt fixe. Caută o sală care are un program prelungit (până la orele 22-23). Astfel, vei putea să găseşti în acest interval de timp o oră la care poţi ajunge din când în când (poţi mixa tipurile de antrenament).

Adrese utile: www.worldhealthclass.ro; www.ladyfit.ro; www.pescariusports.rowww.shapeartpilates.ro; www.zumba.ro

Foto: Hepta

.