Ai probleme cu insomnia? Îţi spunem cum să o învingi

Oricât ai încerca, nu reuşeşti să îţi disciplinezi organismul şi să respecţi orele de somn. Eşti agitată şi irascibilă în cea mai mare parte a timpului? S-ar putea să fie din cauză că nu te odihneşti suficient. Te prinde ora trei dimineaţa şi tu încă nu dormi? Nu te panica, citeşte sfaturile noastre.

Nu te forţa să adormi

Cel mai enervant lucru în legătură cu somnul? Nu îl poţi controla. Şi, în loc să te agiţi pentru că nu reuşeşti să adormi, ai putea încerca să îţi distragi atenţia de la această problemă. Secretul constă în relaxare. Relaxează-te şi gândeşte-te la altceva. Mai ţii minte metoda cu număratul oilor? Sigur, a devenit învechită, aşa că nu te sfătuim să o aplici, dar, în loc să numeri oile, ai putea să îţi imaginezi că eşti pe o plajă imensă şi asculţi valurile atât de liniştitoare.

Problemele îţi cauzează insomnii? Găseşte soluţii.

Dacă încă eşti trează la 3 dimineața pentru că ai o problemă care te împiedică să dormi, o soluţie ar fi să alcătuieşti o listă cu toate lucrurile care îţi dau bătăi de cap şi propune câte o rezolvare pentru fiecare, până simți că ți se face somn. Dacă faci această listă doar în mintea ta, la un moment dat, gândurile tale se vor amesteca şi vei deveni confuză, iar asta clar nu te va ajuta să te relaxezi şi să adormi. În schimb, dacă îţi notezi efectiv toate problemele, starea de anxietate se va diminua treptat şi vei putea să te calmezi.

Încearcă tehnica meditaţiei şi exerciţiile de respiraţie

Poate că eşti sceptică în ceea ce priveşte eficienţa meditaţiei, dar trebuie să ştii că face minuni mai ales în momentele în care eşti stresată. Stai întinsă, închide ochii şi concentrează-te asupra respiraţiei. Inspiră, expiră. Fă asta din nou. Este normal să fii agitată, dar trebuie să ţii cont de această regulă: un corp liniştit = o minte liniştită.

Eşti încă trează după 15 minute?

Ridică-te din pat. Principala regulă pe care trebuie să o urmezi în cazul în care nu reuşeşti să adormi este să nu stai în pat. Mergi în altă cameră şi fă un lucru care te relaxează, cum ar fi răsfoitul unei reviste sau vizionarea unui serial. Această mişcare se numeşte terapie prin controlul stimulilor şi te împiedică să asociezi patul cu un loc în care nu poţi dormi.

Nu încerca să îţi soliciţi creierul

Am spus deja că, dacă suferi de insomnie, nu trebuie să stai în pat, dar asta nu înseamnă că trebuie să te apuci să rezolvi diferite sarcini. Te gândeşti că, dacă tot nu poţi să dormi, ai putea profita de ocazie pentru a răspunde la câteva e-mail-uri. Total greşit. Orice activitate productivă îţi solicită creierul, în loc să îl relaxeze, iar în aceste condiţii, nu vei putea adormi prea curând.

Stai departe de ecrane

Nu contează că e vorba despre ecranul telefonului, al televizorului sau al laptopului. În general, ecranele au o lumină albastră, care suprimă producerea de melatonină, acel hormon care pregăteşte corpul pentru odihnă.

Dacă tehnicile anterioare au dat greş…

… citeşte ceva total neinteresant. Alege o lectură care nu te atrage absolut deloc şi citeşte cât mai mult din ea. Cu cât ţi se va părea cartea mai plictisitoare, cu atât îţi vei dori să ajungi mai repede în pat şi să dormi.

Foto: Guliver/Getty Images

Tags:
,
Bianca Sterie
bianca.sterie@glamour.ro