5 obiceiuri de la birou care te îmbolnăvesc

Obişnuieşti să mănânci la birou, nu ţi-ai mai luat o zi liberă de ani întregi şi îţi petreci seara rezolvând probleme de serviciu? Aceste practici de fată bună nu îţi vor aduce o mărire de salariu, ci, mai rău, te pot îmbolnăvi! Află cum să spui „stop“ acestor obişnuinţe.

Îngrijorător, dar adevărat! Noi cercetări arată că micile rutine la birou, despre care femeile cred că le ajută să urce pe scara ierarhică, sunt de fapt riscante pentru sănătatea lor. Aşa că te rugăm să încalci următoarele obiceiuri pe care le ai la job. Chiar acum!

Vii la serviciu bonavă?

Ceasul deşteptător îţi spune că e timpul să te pregăteşti pentru serviciu, însă nu te simţi deloc bine. Ai febră, nasul înfundat şi tuşeşti. Cu toate astea îţi aduni toate puterile şi te ridici din pat. Ai multă treabă la muncă, termenele limită bat la uşă, iar şeful tău nu te-ar ierta dacă ai lipsi. Şi, dacă vrei să promovezi, nu se poate să ai prea multe bile negre.

Situaţia aceasta este întâlnită tot mai des, iar dacă, din fericire, nu ai trecut prin asta, sigur ai o prietenă păţită. Problema e că „tratând“ o boală astfel, vei fi nevoită să o duci pe picioare mai mult timp. În plus, poţi transmite boala şi colegilor. Nu te duce niciodată la serviciu dacă ai febră mare sau nu te simţi bine!

Stai jos toată ziua?

Ştiai că la birou arzi cu 124 de calorii mai puţin în fiecare zi decât consuma zilnic o femeie în anii 60? Serviciul nu mai este aşa activ ca înainte. Iar statul „lipită“ de scaun toată ziua este reţeta dezastrului pentru sănătatea ta! Poate duce la îngrăşare, creşte riscul de probleme ale inimii şi a diabetului. Nu mai folosi telefonul pentru a vorbi cu colegii tăi, ci du-te la biroul lor, este primul pas pe care îl poţi face. Iar dacă ai un program fix, du-te seara la sală!

Mănânci în faţa calculatorului?

Un studiu american realizat recent spune că persoanele care au mâncat în faţa unui calculator au avut probleme să-şi aducă aminte ce alimente au consumat şi au sfârşit prin a mânca cu 125 mai multe calorii pe parcursul zilei decât cei care nu au lucrat în timpul prânzului. Dacă nu dai atenţie la ce mănânci, e aproape ca şi cum masa nu ar fi avut loc, sunt de părere specialiştii americani. Cel mai sănătos este să-ţi iei o pauză 15 minute pentru a savura liniştită sandwich-ul.

Eşti prea conectată?

Să răspunzi la apeluri şi la e-mailuri după ce programul tău de muncă s-a terminat este mult mai stresant pentru femei decât pentru bărbaţi. Şi aceasta pentru că noi ne simţim mai vinovate că nu suntem la serviciu, spun cercetătorii americani. Cel mai sănătos pentru tine este să îţi stabileşti nişte limite despre cât de disponibilă să fii în afara programului de lucru. Dacă nu poţi să te dezveţi de obiceiul acesta, scrie mesajul seara, dar salvează-l şi trimite-l dimineaţa.

Stai în căldură?

Înainte de a pleca la job te îmbraci bine pentru că vântul de afară nu îţi este prieten, însă de îndată ce intri pe uşa firmei te loveşte un val de căldură. Oricât de bine te-ai simţi să stai în tricou când afară crapă pietrele de frig, acest obicei nu îţi face deloc bine. Diferenţa de temperatură dintre interior şi exterior nu trebuie să fie prea mare altfel te poţi alege cu probleme respiratorii.

Foto: Hepta.

Adriana Matei
contact@misshypewit.com