4 gustări perfecte atunci când ţi-e poftă de ceva sărat

Nu te repezi la chipsuri, popcorn sau la punga cu covrigei! Avem câteva idei mai sănătoase pentru tine.

Când ţi-e foarte poftă de ceva sărat, bea mai întâi un pahar mare-mare cu apă. Nu glumim: pofta de lucruri sărate este, de cele mai multe ori, unul dintre simptomele deshidratării organismului. Dacă persistă mai multe zile (şi e asociată cu alte simptome ca dureri de cap, slăbiciune musculară şi oboseală cronică), pofta de mâncăruri sărate poate fi semnalul unor boli mai grave şi în acest caz este bine să consultaţi medicul.

Însă ce faci atunci când doar pur şi simplu simţi nevoia să ronţăi ceva sărat? Sau ai poftă de un snack lângă paharul de vin sau de un „acompaniament“ pentru o seară la televizor? Nu te repezi la primul chioşc în căutarea unor pungi cu chipsuri, popcorn, sărăţele sau covrigei. Şi nici alunele (sau seminţele de orice fel) prăjite şi sărate nu reprezintă cea mai fericită alegere. Iată ce opţiuni am face noi.

  1. Ai nevoie de o conservă de năut, sare, ulei de măsline, praf de chili şi piper. Scurge apa din conservă şi amestecă bine boabele de năut cu uleiul de măsline, sarea, piperul şi chili. Cu biscuiţi săraţi sau cu felii de pâine prăjite acest hummus home-made va fi absolut delicios. Şi sărat!
  2. Cartofii mici roşii, bine spălaţi şi curăţaţi de pieliţă, pune-i la cuptor pentru câteva minute, cu nişte ulei de măsline pe deasupra. Când sunt rumeniţi, scoate-i într-un bol şi presară pe ei sare de mare şi piper, după gust.
  3. Pe o baghetă integrală pune un amestec de avocado blenduit un ardei gras roşu, o tulpină de ţelină verde, sare de mare şi piper. Îţi va potoli instant pofta de sărat.
  4. „Popcorn“ de conopidă: rupe în bucheţele foarte mici conopida bine spălată. Apoi, într-un bol, toarnă peste ea câteva linguri cu ulei de măsline, apoi pune sare grunjoasă (poţi folosi sare de mare sau sare de Himalaya).

Foto: Condé Nast Digital Archive

Tags:
,
Adriana Matei
contact@misshypewit.com