4 alimente care pot ajuta în lupta împtriva cancerului la sân

Există atât de mulţi factori care pot creşte riscul de apariţie al cancerului la sân. Unii dintre ei, cei genetici spre exemplu, nu pot fi schimbaţi. Însă există totuşi şi anumite lucruri pe care le poţi face şi care pot micşora semnificativ acest risc.

Există atât de mulţi factori care pot creşte riscul de apariţie al cancerului la sân! Unii dintre ei, cei genetici spre exemplu, nu pot fi schimbaţi. Însă alţi factori care ţin de stilul tău de viaţă (vorbim aici despre fumat, alimentaţie precară sau lipsa exerciţiilor fizice) pot suferi ajustări semnificative, care vor conta din plin la menţinerea sănătăţii organismului tău. Unele studii arată că regimul alimentar joacă un rol primordial în această luptă continuă aşa că trebuie să îi acorzi o atenţie sporită.

Iată patru alimente despre care cercetătorii cred că ajuta în lupta împtriva cancerului la sân:

  • Seminţele de dovleac şi seminţele de floarea soarelui

Un studiu realizat pe mii de paciente bolnave de cancer şi pe mii de femei care nu au suferit de cancer de sân au demonstrază că cele care au consumat cantităţi mari de seminţe de dovleac şi de floarea soarelui (acestea conţin cantităţi mari de estrogen) au avut un risc mai mic de a face cancer la sân la vârsta menopauzei.

  • Ceaiul verde

Unele cercetări au arătat că ceaiul verde ar putea ajuta femeile care suferă deja de cancer de sân, având un efect important în micşorarea mărimii tumorei datorită polifenolilor conţinuţi de această băutură.

  • Alimentele bogate în acid folic

Şi aici ne referim în special la legumele cu frunze de un verde închis cum sunt sparanghelul sau broccoliul, dar şi la unele citrice: toate sunt bogate în acid folic care se pare că are un rol de prevenţie important. Un studiu realizat pe femei care au trecut de vârsta menopauzei a arătat că cele care au luat suplimente cu acid folic prezentau cu 22% mai puţine şanse de a dezvolta cancer la sân prin comparaţie cu cele care nu au luat deloc acele suplimente.

  • Uleiul de peşte

Un studiu publicat în British Medical Journal a arătat că femeile care au consumat o cantitate mai mare de acizi graşi omega 3, din peşte sau din suplimente (minimum două porţii pe zi de peşte – somon, hering, sardine) au avut cu 14% mai puţine şanse de a dezvolta cancer la sân prin comparaţie cu cele care nu au consumat deloc ulei de peşte.  

Suntem curioase: voi mâncaţi aceste alimente? Luaţi astfel de suplimente?

PS: Octombrie este luna conştientizării cancerului la sân iar în numărul de octombrie GLAMOUR veţi găsi cel mai complet ghid cu informaţii despre sâni. Citeşte-l degrabă!