3 tipuri de alimente care te ajută să scapi de stres şi anxietate

Eşti permanent obosită, nervoasă, agitată? În astfel de perioade dificile tinzi să uiţi de bunurile obiceiuri alimentare şi să consumi prea multe alimente procesate. (Da, şi nouă ni se întâmplă să nu ne oprim din ronţăit acei covrigi fierbinţi, să devorăm toată punga de chipsuri sau de popcorn sau să terminăm o ciocolată întreagă în câteva minute!).

Atenţie însă: alimentaţia dezordonată nu face decât să accentueze starea de iritabilitate, spun specialiştii. Iată care sunt cele 3 tipuri de alimente pe care trebuie să le consumi în cantităţi mari în perioadele în care stresul îşi face de cap în viaţa ta:

  1. Fibrele. Fibrele te ajută să te simţi sătulă pentru mai multă vreme, şi astfel nu vei mai fi tentată să ronţăi absolut tot ce îţi cade în mâini. Cele mai bune opţiuni? Zmeura (în orice cantităţi vrei tu!) şi merele verzi.
  2. Proteinele. La fel ca fibrele, şi proteinele îţi oferă o stare de saţietate pentru mai mult timp şi te ajută să te concentrezi mai uşor. În loc să te îndrepţi către dulciuri sau alimente grase, mai bine ţine aproape câteva bucăţele de brânză slabă, un iaurt grecesc, câteva felii de piept de curcan sau câteva felii de carne slabă de vită.
  3. Alimente crocant. Pentru pauzele de masă sau în faţa televizorului, adică atunci când îţi doreşti cel mai tare să ronţăi ceva, ţine aproape câţiva morcovi, felii de ardei sau fasole verde – te vei păcăli mai uşor.

Foto: Condé Nast Digital Archive

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro