3 diete care îţi fac mai mult rău decât bine

Să mănânci porţii minuscule, să numeri caloriile sau să mănânci un singur aliment toată săptămâna – toate aceste măsuri te pot face să piezi în greutate. Atenţie însă: orice dietă are şi pericole ascunse.

Vrei să slăbeşti? Perfect. Ai auzit de o dietă care funcţionează şi care i-a adus colegei tale o siluetă perfectă în doar o săptămână? Hmmm… gândeşte-te de două ori înainte de a o încerca. În primul rând pentru că este foarte posibil ca aceeaşi dietă să nu funcţioneze la fel şi pentru tine. În al doilea rând, pentru că unele diete, aparent inofensive, îţi pot face mai mult rău.

Dieta unicului aliment

Cum arată? Pentru câteva zile la rând (uneori săptămâni), se poate mânca un singur aliment – varză, grepfrut, un singur grup de alimente (legume sau fructe crude) sau suc proaspăt de fructe sau legume. Ce promite această dietă? O „curăţare“ a organismului de toxine, o „restartare“ a metabolismului şi, pe termen îndelungat, obişnuinţa unor mese sănătoase. Care e pericolul care poate apărea? Dacă mănânci un singur aliment, îţi privezi organismul de toţi ceilalţi nutrienţi pe care îi conţin celelalte grupe de alimente. De ce e rău? După câteva zile de înfometare, organismul tău slăbit va începe să ardă din masa musculară, vei fi tot mai deshidratată şi, în plus (dacă nu eşti obişnuită cu dietele stricte), vei visa toată ziua doar la o friptură cu cartofi prăjiţi. Aşadar, nutriţioniştii recomandă mai degrabă pentru detoxifiere alimente bogate în fibre şi sugerează ca dieta unicului aliment să nu fie urmată pe perioade lungi de timp.

Dieta proporţiilor: proteine multe, puţin carbohidraţi

Cum arată? Dieta se bazează pe consumul excesiv de proteine în defavoarea carbohidraţilor. De ce? Se presupune că îţi va fi foame mai rar şi că organismul va arde mai multe calorii încercând să metabolizeze proteinele din carne. De ce nu e indicată? Pentru că te vei lipsi de carbohidraţi. Este adevărat, îi blamăm atunci când vine vorba de nişte kilograme în plus, însă există carbohidraţi care sunt esenţiali pentru buna funcţionare a creierului şi inimii şi care reprezintă o sursă de energie perfectă pentru viaţa de zi cu zi. Riscul unei astfel de diete? Vei forţa organismul să ardă din masa musculară, iar consumul exagerat de proteine pe termen lung poate duce la stări de oboseală, constipaţie şi oase mai fragile. Aşadar, e OK să consumaţi mai puţini carbohidraţi, cu condiţia să nu exageraţi cu cantitatea de proteine în schimb.

Dieta cu număratul caloriilor

Ce presupune? Să consumi cu 20-25% mai puţine calorii decât ar avea nevoie organismul tău într-o zi (în medie, 1.600 de calorii), sperând astfel să reduci considerabil şi numărul kilogramelor acumulate. De ce ai face asta? Pentru că astfel ai putea reduce riscul de boli cardiovasculare. Care e riscul? Confruntat cu o dietă hipocalorică, organismul tău ar putea, în timp, să se adapteze la consumul de calorii puţine şi să-şi încetinească funcţiile în consecinţă. Astfel, metabolismul va fi mai lent şi tu vei consuma şi mai puţine calorii, prin urmare nu vei pierde prea multe kilograme. În plus, există riscul pierderii masei musculare şi de reducere a densităţii osoase. Iar dacă ţii această dietă fără supravegherea unui nutriţionist te poţi lipsi de o mulţime de nutrienţi esenţiali.

Foto: Hepta

Adriana Matei
contact@misshypewit.com