10 rezoluţii sănătoase de început de an

Dacă ţi-ai pus în cap ca acesta să fie anul în care în sfârşit să adopţi un stil de viaţă sănătos, rezoluţiile tale ar trebui să se învârtă asupra acestor 10 reguli simple. Citeşte, ia aminte şi încearcă să le respecţi de acum şi în anii ce vin!

  1. Scapă de acele ultime cinci kilograme în plus. Cel mai uşor mod de a scapă de câte câteva kilograme care încă nu te lasă să te simţi bine în pielea ta? Concentrează-ţi atenţia pe un regim alimentar sănătos în detrimentul experimentelor sau a curelor de detoxifiere extreme şi încearcă să mănânci porţii mai mici (un cântar de bucătărie ar putea reprezenta o investiţie utilă în acest început de an).
  2. Renunţă la gluten/lactate/carne/zahăr. Dacă plănuieşti să începi o dietă ceva mai strictă, acum e momentul. Însă ai grijă să citeşti toate sfaturile noastre de dietă şi informează-te astfel încât să îţi iei toţi nutrienţii necesari din cele trei mese obligatorii, indiferent de alimentele pe care vrei să ocoleşti.
  3. Renunţă la fumat. Ştim că vrei! Şi cunoşti prea bine beneficiile pe care ţi le va aduce noul statut de nefumătoare: de la o îmbunătăţire a stării de sănătate la o piele impecabilă şi un tonus de invidiat, îţi promitem că va fi una dintre cele mai bune decizii pe care le vei lua în viaţă.
  4. Mergi la sală de trei ori pe săptămână. Atenţie: nu am spus că trebuie musai să te muţi cu totul în sala de fitness sau să petreci ore după ore în bazin. Însă un pic de mişcare, sub forma unor şedinţe de antrenament de trei ori pe săptămână (poţi începe mereu cu ore mai uşoare cum sunt cele de Pilates, Yoga sau Port de Bras) sau a câtorva zeci de minute de jogging în parc îţi vor da energia să faci faţă cu brio unui an încărcat.
  5. Ai mai multă grijă de tine. Şi nu ne referim doar la alimentaţie ori la ritualul de frumuseţe, ci şi la liniştea ta emoţională. Cere ajutorul prietenilor, familiei sau chiar un ajutor specializat dacă treci printr-o depresie sau pare că nimic în viaţa ta nu prinde contur, încearcă să petreci timpul încojurat de persoane dragi şi fă-ţi mereu timp pentru micile tale bucurii: un film, o carte bună, o cafea cu prietena ta bună, toate acestea ar trebui să fie obligatorii.
  6. Sari peste alimentele procesate. Poate că nu vrei musai să treci pe un regim alimentar drastic ci doar să ai mai multă grijă de felul în care mănânci. Prima regulă? Renunţă la alimentele procesate: totul de la biscuiţi, chipsuri, ciocolată  sau mâncăruri semipreparate. Mergi mai des la piaţă şi ai mereu grijă ca frigiderul tău să fie plin cu legume şi fructe.
  7. Dormi bine. Acum e momentul să pui în practică toate sfaturile noastre pentru un somn liniştit. Iar în weekend fă-ţi timp pentru o siestă: nu degeaba se numeşte somnul de frumuseţe.
  8. Uită de sucuri. De la chimicale la sute de calorii, nu e absolut nimic valoros din punct de vedere nutritiv în sucurile îmbuteliate. Uită de ele pentru totdeauna şi înlocuieşte-le cu apă, ceaiuri neîndulcite, limonade cu miere ori sucuri naturale, preparate de tine acasă.
  9. Bea mai multă apă. Măcar doi litri pe zi. Îţi hidratează pielea şi îţi domoleşte apetitul, dacă vrei să îţi reamintim doar două beneficii ale consumului de apă. Şi nu uita de trucul nostru cu apa plată în care ai stors o lămâie – chiar funcţionează.
  10. Respectă cele trei mese pe zi. Trei cafele şi cinci batoane proteice poate că îţi vor da energie pentru o întreagă zi de muncă, dar ele nu constituie un regim alimentar sănătos. Oferă corpului tău nutrienţii necesari zi de zi şi te vei bucura de o sănătate de fier.

Foto: Hepta

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro