4 trucuri care te vor întineri

Știm, știm pare utopic: fă aceste schimbări și vei părea mai tânără. Dar cercetările arată că există strategii reale care duc la o piele mai tănără, mai sănătoasă și mai luminoasă. Iar asta nu implică ace sau o vizită la dermatolog. Aici ai câțiva pași prin care pielea ta va arăta mai bine.

  • Adaugă retinol în rutina ta de îngrijire. La capitolul ingrediente anti-îmbătrânire, nimic nu stimulează producerea de colagen, reducerea liniilor fine și uniformizarea pielii mai bine decât retinolul. „Există zeci de ani de cercetare despre modul în care acesta stimulează celulele“, spune Dr. Jennifer Linder. „De asemenea, retinolul este perfect pentru un ten acneic. Retinolul poate preveni apariția coșurilor. Ceea ce este interesant este faptul că oamenii cumpără creme și seruri scumpe când de fapt retinolul este cel mai eficient. Însă dacă foloseşti retinol, trebuie să aplici cremă cu protecție solară, deoarece retinolul poate face pielea să fie mai sensibilă la razele solare. Aplică retinolul pe timp de noapte (lumina soarelui afectează efectul retinolului) și doar o dată la două zile în primele câteva săptămâni“.
  • Fă exerciții cardio. Asta este cea mai interesantă veste, câteva exerciții de cardio pot „șterge“ câțiva ani de pe tenul tău. Într-un studiu recent efectuat la Universitatea McMaster din Ontario, cercetătorii au descoperit că adulții care fac sport au pielea mai rezistentă și mai tonifiată față de cei sedentari. De asemenea, au constatat că în cazul celor sedentari care au alergat de două ori pe săptămână sau au făcut exerciții pe o bicicletă fixă, aspectul pielii lor s-a îmbunătățit după trei luni de exerciții. Așadar, timpul nu este pierdut, apucă-te de sport. Niciodată nu e prea târziu.
  • Masează-ţi fața. Toate visam la acea zi petrecută doar la Spa. Însă chiar s-a dovedit că masajele faciale îmbunătățesc starea de spirit. Iar studiile în curs de dezvoltare indică faptul că acestea pot ajuta, de asemenea, la reducerea cearcănelor. Însă pentru a vedea rezultate trebuie să îți masezi fața de câteva ori pe săptămână, timp de trei luni.
  • Consumă mai multe legume. Morcovii sunt recomandați pentru o piele luminoasă. Varza roșie conține vitamina E și anti-inflamatori, plus o mulțime de fibre de curățare pentru a ajuta la nivelurile de cortizol mai mici și pentru a preveni liniile din jurul ochilor“, spune nutriționistul Kimberly Snyder. „Nu în ultimul rând, consumă legume bogate în vitamina C. Poți face o salată delicioasă cu varză roșie, morcovi și ardei roșu. Poți obține o piele frumoasă cu alimente integrale“, adaugă ea.

Foto Yannis Vlamos

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro