4 obiceiuri care te împiedică să slăbeşti

Îţi aminteşti de zilele în care erai copil, locuiai împreună cu părinţii iar mama prepara zilnic un fel nou şi apetisant de mâncare? Folosea legume proaspete şi condimente bine alese, iar cina era absolut irezistibilă!

Acum îţi poţi prepara şi singură acele mese proaspete şi gustoase. Nu-ţi trebuie pregătirea unui chef pentru a găti mâncare sănătoasă, ci doar câteva ustensile de bucătărie şi foarte multă răbdare. Nu te descuraja după prima încercare eşuată, când în loc să fierbi pieptul de pui, ai obţinut o cratiţă arsă.

Partea bună a gătitului este că chiar te ajută să slăbeşti. Când găteşti ai control asupra tuturor alimentelor pe care urmează să le mănânci, aşa că ar fi bine să reţii şi să eviţi următoarele greşeli, care nu fac altceva decât să îţi pună piedici în lupta cu kilogramele.

1. Găteşti mai mult decât trebuie să mănânci.

Nu ai suficient timp ca să găteşti zilnic mâncare proaspătă şi delicioasă, aşa că ţi se pare convenabil să prepari legume cu orez, care să-ţi ajungă pentru 5 mese diferite. Evită să faci acest lucru, chiar dacă este cât se poate de comod. Dacă îţi doreşti să mănânci doar 150 de grame de orez, atât ar trebui să şi găteşti. Folosind o cantitate mai mare, vei fi tentată să mănânci mai mult, chiar dacă ai depăşit limita pentru o masă. Astfel regimul, exerciţiile fizice şi antrenamentul de la sală nu vor da aceleaşi roade.

2. Găteşti mai puţin decât este indicat să mănânci.

Dacă mai sus îţi spuneam că nu ar trebui să prepari mai mult decât cantitatea necesară unei mese, acum avem nevoie de atenţia ta pentru a evita o altă greşeală: nu găti mai puţin decât cantitatea recomandată. Dacă îţi doreşti foarte mult să pierzi în greutate nu micşora porţiile după propriile tale idei. Mâncarea pregătită nu-ţi va ajunge decât pentru jumătate din timpul planificat. Un alt aspect pe care trebuie să-l iei în calcul este faptul că, porţiile mai mici nu te vor satisface şi vei avea constant nevoie de o gustare.

3. Sosurile din magazin nu sunt cea mai bună variantă.

Dressingurile pentru salate sau alte sosuri pe care le achiziţionezi din comerţ sunt mai bogate în calorii, zahăr sau sare. În schimb, când le prepari la tine în bucătărie ai aceeaşi putere de decizie ca şi în cazul mâncării. Tu controlezi prospeţimea, provenienţa, cantitatea şi calitatea ingredientelor pe care le foloseşti. Poate că nu o să-ţi vină să crezi, dar câteva ingrediente precum lămâine, oregano sau o lingură de ulei de măsline, pot aduce un plus de savoare în farfuria ta, fiind mai sănătoase ca un dressing de maioneză pe care l-ai văzut pe raftul din supermarket.

4. După ce te-ai chinuit să o găteşti, nu-ţi mai place.

Dacă nu-ţi place mâncarea după ce te-ai chinuit o dimineaţă întreagă să o prepari, nu-ţi face griji. Tuturor li s-a întâmplat măcar o dată. Soluţia în acest caz este să cumperi doar alimentele care îţi plac. Nu-ţi pierde timpul şi banii cumpărând, spălând, pregătind şi gătind o cratiţă de spanac dacă ideea de a-l mânca îţi displace. Alege de la început legumele pe care ştii că le mănânci cu plăcere.

Foto: 123rf

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro