12 mituri despre diete

Sigur ai auzit că nu e bine să mânânci după ora 18, că trebuie să scoți grăsimile din alimentație sau că e bine să îți prepari mâncarea cu sare de mare. Ce e adevăr și ce nu? Specialiștii au desființat 12 din cele mai cunoscute mituri despre curele de slăbire.  

  1. Mâncatul în timpul nopții îngrașă. Nu există dovezi care să demonstreze că mâncatul în timpul nopții îngrașă. Caloriile în exces sunt responsabile pentru kilogramele în plus, iar cei care obişnuiesc să snack-uiască în timpul nopții, tind să mănânce mult sau aleg mâncăruri care conțin multe calorii.Totuși nu este recomandat să mânânci înainte de a merge la somn deoarece acest lucru poate cauza arsuri stomacale și indigestie. Încercați să mâncați cât mai sănătos și nu în timpul nopții.
  1. Unele tipuri de zahăr sunt mai dăunătoare decat altele. Zahărul de masă,agavele,mierea de albine și siropul de porumb conțin calorii ( între 48 și 64 pe lingura).Studiile au arătat că atât siropul de porumb cât și zahărul de masă sunt absorbite în același fel de către organismul nostru. În loc să evitați un anume tip de zahăr,încercați să consumați cât mai puțin posibil.
  1. Cafeaua nu este bună. Acest mit a fost demascat de curând. Consumând cafea cu moderație (2-3 cești pe zi) ajută la dietă. Studiile arată că riscul de a suferi de diabet tipul 2, Parkinson și chiar de cancer este redus dacă consumăm cafea. Totuși aveți grijă la caloriile pe care cafeaua le conține, evitați zahărul sau siropurile aromate.
  1. Cu cât mănânci mai puține grăsimi, cu atât mai bine. Organismul are nevoie de trei nutrienți pentru a funcționa : proteine, carbohidrați și grăsimi.Avem nevoie de grăsimi bune pentru organism, iar acestea le putem găsi în nuci, semințe, pește, avocado, măsline și lactate cu un conținut mic de grăsimi. Aceste grăsimi ajută la reconstruirea celulelor și produc hormonii de care avem nevoie.Grăsimile pe care trebuie să le evităm se găsesc în unt,lactate cu un conținut mare de grăsimi, carne roșie și în multe mâncăruri procesate.
  1. Folosește sarea de mare pentru a reduce sodiumul. Acesta este un mit, sarea de mare conține cam aceeași cantitate de sodium ca și sarea normală de masă. În loc de sare poți folosi piper, ierburi sau condimente pentru a da gust mâncării. Oricum 75% din aportul nostru necesar de sare îl luăm din mâncărurile procesate.

  1. Să bei mai multă apă pentru a scăpa de kilogramele în plus. Desigur, apa este vitală pentru organismul nostru, dar nu ajută la pierderea în greutate.Dacă apa te ține departe de băuturile care conțin multe calorii, atunci sigur te va ajuta să scazi în greutate.Dar daca bei multă apă fără să schimbi nimic altceva în dieta ta, nu vei pierde kilogramele în plus.

  1. Evită cerealele procesate. Știm că cerealele sunt bune pentru organism deoarece conțin fibre,vitamine,minerale și fitochimicale. Atunci când organismul își revine dintr-o boală, cerealele rafinate sunt necesare.De asemenea, unele cereale conțin acid folic, dar cele mai sănătoase pentru organism sunt cerealele integrale.

  1. Zahărul îi face pe copii hiperactivi. Studiile arată că zahprul nu ii face pe toți copiii hiperactivi.Așadar, de ce toți sunt agitați la zilele de nastere? Nu este din cauza tortului, ci mai degraba din cauza atmosferei .Totuși aveți grijă cât zahăr consumă cei mici, dacă mănâncă prea multe dulciuri nu vor mai putea mânca mâncare.

  1. Atleții au nevoie de multe proteine. Cu toții știm că atleții au nevoie de foarte multe proteine pentru a-și construi rezistența și mușchii.Acest lucru nu este tocmai adevărat, majoritatea dietelor furnizează aportul necesar de proteine chiar și pentru atleți.Pentru a dobândi și tu rezistența atleților trebuie să consumi suficiente calorii și să te antrenezi din greu.După ce ai terminat antrenamentul poți consuma un baton care conține proteine.

  1. Prea mult zahăr poate cauza diabet. Ești îngrijorată atunci când mănânci prăjituri că poți face diabet? Studiile arată că nu ai de ce să te îngrijorezi.Dacă nu ai deja diabet, consumul de zahăr nu-ți va cauza vreo boală.Ceea ce poate cauza această boală sunt kilogramele în plus și sedentarismul.Așa că ai grijă la consumul de zahăr și fă mișcare.

  1. Carbohidrații te îngrașă. Nu toți carbohidrații sunt răi pentru organism, deși oamenii pierd în greutate atunci când consumă mâncăruri slabe în carbohidrați.Asta se datorează faptului că în timpul dietei sunt restricții în ceea ce privește aportul de calorii, iar mai puține calorii duc la mai puține kilograme.

  1. Sfaturi pentru a identifica miturile despre diete:

  • Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, probabil ca nu e adevărat
  • Verifică cine spune acele lucruri.
  • Nu există niciun secret pentru pierderea în greutate, tot ce trebuie să faci este să mănânci sănătos și să faci sport.

 Foto Alex Gâlmeanu

roxana.cornac
roxana.cornac@glamour.ro