12 alimente care îţi pătează dinţii

Sigur, cafeaua, ceaiul sau vinul roşu sunt principalii vinovaţi pentru petele inestetice ce apar adesea pe dinţi sau pentru aspectul lor îngălbenit. Însă există şi alţi responsabili.

Îţi spunem care sunt cele 12 alimente pe care să le consumi cu moderaţie şi cum să te fereşti de efectele lor atât de neplăcute:

Alimentele închise la culoare şi lipiciose ce penetrează smalţul dinţilor şi produc o pătare mai intensă a dinţilor. Acestea sunt:

  • oţetul balsamic;
  • sosul de soia;
  • siropul de merişoare;
  • siropul de ciocolată;

Cel mai periculos dintre toate? Sosul barbecue, un sos foarte închis la culoare şi foarte lipicios care „atacă“ rapid smalţul dinţilor.

Cum scapi de efectele lor nocive? Ţine la birou o trusă de îngrijire, cu o periuţă, o pastă de dinţi şi aţă dentară şi foloseşte-le la nevoie. Dacă eşti la restaurant atunci ai grijă să îţi clăteşti bine gura cu apă din abundenţă.

Dulciurile lipicioase sau cele dulci-acrişoare:

  • jeleurile;
  • acadele;
  • caramelele;
  • popcornul caramelizat;
  • bomboanele;
  • trufele de ciocolată, mai ales cele cu caramel;
  • jeleurile dulci-acrişoare.

Pe lângă faptul că sunt extrem de dulci şi deci bogate în zaharuri care atacă smalţul dinţilor ele cresc şi nivelul de aciditate din gură.

Cum scapi de efectele lor nocive? Contrar credinţei tuturor, este contraindicat să te speli pe dinţi imediat după ce ai mâncat dulciuri: ar trebui să aştepţi în jur de 30 de minute până la periaj şi asta pentru că aciditatea poate influenţa dramatic felul în care sunt curăţaţi dinţii.

Foto: Hepta

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro