Atelier ATU: design minimalist şi culori neutre

Cei doi creativi din spatele brandului românesc mizează pe design minimalist şi culori neutre. Şi consideră că orice nouă creaţie vestimentară trebuie să se transforme într-un atu pentru femeia care o poartă.

Cei doi creativi din spatele brandului românesc mizează pe design minimalist şi culori neutre. Şi consideră că orice nouă creaţie vestimentară trebuie să se transforme într-un atu pentru femeia care o poartă. 

Cum a apărut ideea ATU Body Couture? Care a fost prima colecţie pe care aţi făcut-o şi ce mesaj avea?

Numele noului brand ATU a venit din necesitate – necesitatea unui „atu“ (avantaj) care să te facă să te simţi calmă, un înveliş care să-ţi ofere încredere, să te detaşeze de grup. Am început cu o colecţie care avea la bază bumbac satinat alb şi gri, combinat cu bumbac imprimat şi nude. Multe dintre piesele prezente în colecţie au avut la bază designul minimalist, combinat cu o mare atenţie dată detaliului (imprimeuri în nuanţe marine şi tonurile calde). Mesajul-manifest este unul simplu: eliminarea elucubraţiilor volumetrice, culorilor asociate indecent, factorului „interesant“.

Cine stă în spatele pieselor ATU?

ATU Body Couture este iniţiat de Emilian Ciobanu şi Lăcrămioara Ilie.

Emilian Ciobanu şi Lăcrămioara Ilie.

Spuneţi pe site că există de vânzare piese „ajustabile“ pentru fiecare siluetă. Ce înseamnă asta şi de ce aţi ales această formulă?

Ne-am gândit în primul rând la calitate, la linii minimaliste, simple; apoi, la atenţia acordată detaliului: acesta e manualul după care ne ghidăm. Ne-am focusat pe silueta femeilor, pe nevoile fiecăreia dintre ele, şi nu pe propuneri care să le surprindă la primul impact, ca mai apoi să le creeze probleme în modul de combinare sau purtabilitate. Reţeta a avut succes şi am continuat.

Trei piese în care trebuie să investim pentru toamnă (dacă le vedem la reduceri) şi trei piese la care trebuie să renunţăm definitiv…

Reţinem: combinezonul din mătase, auster şi cu detalii masculine; jacheta XXL cu imprimeu scoarţă de copac şi detalii roşii; topul din rafie neagră cu închidere laterală (butoni sau fermoar). Renunţăm la: topurile din jerse cu decupaje; colanţii rogvaiv şi piesele cu aplicaţii.

DO şi DON’T în streetstyle-ul românesc?

DO: gri-negrul, simplitatea, calitatea pieselor, pantofii cu linii simple, masculine, de foarte bună calitate. DON’T: platformele, pantalonii scurţi, nuanţele fluo.

Care a fost cea mai vândută piesă de până acum?

Bluza din catifea imprimată.

Propuneri pentru sezonul următor?

Ne-am gândit la mătase neagră opacă, sfâşiată, la stil minimal, stofă de lână cu textură moale în relief, asocieri de roşu-albastru-verde, XXL, accesorii din lemn moale.

Oraşul şi muzica care ar defini brandul?

Stockholm, Tori Amos.

De unde se pot cumpăra creaţiile Atelier ATU?

Creaţiile ATU Body Couture se pot cumpăra online de pe atelier-atu.ro. 

Foto: arhiva personală a invitaţilor