Armani, o poveste despre stil şi eleganţă

Un titan al modei: la 78 de ani, Giorgio Armani încă domină podiumurile cu creaţiile sale, indiferent că e vorba de colecţiile prét-â-porter sau de superbele creaţii couture.

Un titan al modei: la 78 de ani, Giorgio Armani încă domină podiumurile cu creaţiile sale, indiferent că e vorba de colecţiile prét-â-porter sau de superbele creaţii couture. 

Giorgio Armani este unul dintre puţinii designeri independenţi din lumea modei. Şi asta spune multe despre el şi despre casa de modă pe care o conduce, de vreme ce numeroase branduri cu tradiţie au ajuns deja sub „umbrela“ grupurilor mari ca LVMH sau PPR, iar designerii care creează pentru ele nu mai sunt de multă vreme cei care au dat numele iniţial al mărcii. Interesat de medicină, Giorgio Armani a urmat în tinereţe cursurile acestei facultăţi, după care a abandonat-o şi s-a angajat pentru o vreme în Milano ca asistent de buyer în marile magazine (ajutând şi designerii de vitrine în La Rinascente). În cariera lui urmează apoi o scurtă stagiatură sub îndrumarea lui Nino Cerutti, şi în scurt timp Armani pune bazele proprii case de modă împreună cu partenerul său Sergio Galeotti. Astfel, în 1975, Giorgio Armani îşi lansează prima colecţie de costume masculine, în culori soft şi cu o croială clasică. Deşi creaţiile sale devin rapid faimoase în Europa, în America brandul Armani explodează pur şi simplu abia la începutul anilor 1980. Richard Gere în American Gigolo, Don Johnson în Miami Vice… ţinutele Armani (feminine sau masculine) devin în scurt timp simbolul eleganţei business, inventând practic conceptul de „power suit“. Creaţiile sale nu se opresc doar la haine: în lume se vând anual mii de parfumuri Armani, creme, ochelari de soare, accesorii, obiecte de decoraţiuni interioare. În 2005 Giorgio Armani prezintă prima sa linie haute-couture, iar în 2010 el intră în industria hotelieră cu primul hotel Armani deschis în Dubai, urmat de un altul în Milano.

La această dată, Armani are 13 fabrici şi peste 500 de magazine în întreaga lume, care comercializează produse sub brandurile Giorgio Armani Privé, Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, AJ/Armani Jeans, A/X Amrmani Exchange, Armani Junior, Armani Teen, Armani Baby şi Armani Casa. 

Giorgio Armani e fotografiat în casa sa de la Milano de Annie Leibovitz.

Foto: Montrose/Farichild Archive, Yannis Vlamos.