De ce brandurile de modă își distribuie în reclame proprii angajați

De ce brandurile de modă își distribuie în reclame proprii angajați

Este o nouă eră pentru reclamele de modă și beauty. Consumatorii râvnesc și cer din ce în ce mai mult autenticitate de la fotografiile folosite de branduri în scopuri publicitare. Din dorința de a atinge această autenticitate, marii comercianți au ales o altă abordare pentru reclamele lor, astfel că și-au îndreptat atenția către proprii lor angajați. 

Brandurile de modă își distribuie în reclame proprii angajați

Nu se întâmplă rar ca brandurile să primească critici din partea clienților referitoare la lipsa diversității, iar vedetele ridică uneori problema fotografiilor exagerat de editate în care apar. Drept urmare, designeri precum Diane von Furstenberg și Rebecca Minkoff au venit cu ideea de a evita să lucreze cu modele profesioniste în ultimele campanii, și în schimb să apeleze la o echipă de femei „de domeniul realității”.

Cu toate acestea, diversitatea de dragul diversității, obținută în mod artificial, nu va convinge pe nimeni. Așadar, marii comercianți și-au îndreptat atenția către proprii lor angajați atunci când vine vorba de campaniile publicitare. Clienții nu doar că pot găsi o asociere între ei și modelele respective, dar aceștia din urmă sunt priviți ca adevărați propovăduitori ai brandul-ului de care aparțin. În fond, cine cunoaște mai bine compania decât cei care se află în mijlocul ei?

Ce este diferit legat de această strategie este că, mai ales în modă și beauty, potențialii clienți nu văd doar persoana din spatele cortinei, ci oameni care arată ca ei și care folosesc produsele pe care aceștia le-ar putea cumpăra, ceea ce oferă o abordare mult mai tradițională asupra publicității.

Un astfel de exemplu este compania ModCloth, un pionier al acestei idei. În 2015, au debutat cu o campanie pentru costume de baie în care modelele, un grup divers de angajate, erau îmbrăcate în bikini cu buline și costume de baie întregi, într-o varietate de mărimi.

Say hey to Sarah, the Customer Care Lead on #TeamModCloth. So beloved by her co-workers, Sarah was actually nominated three times to be featured this #WhatSheSaidMonth! In October of 2016, Sarah got a call from an imaging center, telling her that she had breast cancer. Her world stopped. After 16 rounds of chemo, a double mastectomy and reconstruction, she was finally in the clear. “I lost all of my hair, and many of the things that are associated with womanhood… but I still have my life!” Her advice to a younger generation? “Like what you like because you like it, and not because someone told you to. Be yourself, know yourself, and do you! Don’t be afraid to do things solo. If you always wait for someone else to share your interest, you will miss out on a hell of a lot. Authenticity reigns supreme!” Hear hear, Sarah! You are such an inspiration to us and your team. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #modcloth #inspiringwomen #strongwomen #womenshistorymonth #womenshistory #girlssupportgirls #womensupportwomen #cancersurvivor

A post shared by ModCloth (@modcloth) on

Comercianții publică frecvent fotografii cu angajații lor purtând produse proaspăt lansate, oferindu-le astfel clienților o idee mai bună asupra ținutei respective. Shopbop și Madewell au preluat o strategie socială similară.

O legătură cu clientul stabilește și Sephora, iar acestei abilități i se datorează și succesul pe care îl are brandul.  „Lumea devine din ce în ce mai diversă și este crucial ca brand-urile să reflecte acest lucru în felul în care aleg să își vândă produsele” a explicat Artemis Patrick, șef al departamentului de marketing pentru Sephora.

„Angajăm oameni din întreaga țară care au un stil personal incredibil, iar acest lucru îi poate face să devină influenceri unici în comunitatea lor. Bloggerii de modă au într-adevăr un stil incredibil, dar același lucru îl putem spune și despre angajații noștri” a spus Cassandra Jones, vice președinte al Macy’s.

Atunci când brand-urile arată fețe și corpuri la care oamenii se pot raporta și în care se pot regăsi, acest lucru îi va face să primească un număr considerabil de reacții pozitive. Poate că mai sunt multe de făcut și drumul este lung și anevoios, însă sperăm ca tot mai multe brand-uri să se alăture schimbării!

Foto: Shutterstock

Tags:
, ,
Irina Munteanu
skipped.hb@gmail.com