Brand Story: Styland – Povestea sacoului ideal

Styland nu s-a întâmplat accidental. Teodora Burz a știut dintotdeauna că va face sacoul ideal pentru femei așa că era doar o chestiune de timp până să ajungă la rețeta perfectă. Cu multă muncă, ambiție și pasiune a pus bazele acestui brand care ne-a cucerit iremediabil.

Ne-am dat întâlnire într-o dimineață la showroom-ul Styland. Când am ajuns acolo, Teo vorbea la telefon cu inginereul tehnolog, căruia îi dădea indicații specifice despre cum își dorește să arate un sacou. Aș fi zis că dacă ar fi fost în acel moment în fața mașinii de cusut, l-ar fi putut face cu ușurință chiar ea. „Styland s-a întâmplat relativ rapid datorită faptului că eu vin din zona menswear și știam exact ce vreau. Trebuie să cunoști detaliile tehnice, altfel este greu să explici și să obții exact ce îți dorești iar procesul este mult mai îndelungat. Sigur că în momentul în care faci un produs, e puțin probabil să îți iasă perfect din prima. Dar lucrurile se întâmplă mult mai repede, atunci când ai o experiență care e legată și de partea tehnică și de partea psihologică a persoanei pe care vrei să o îmbraci.“ Deși are o experiență de 16 ani în domeniu, provocările nu au lipsit. „E foarte greu să găsești un costum bine croit pentru femei. Explicația pe care eu am înțeles-o mai târziu este că în principiu femeile acordă mai multă importanță brandului și tendințelor, pe când bărbații se uită la produs pur și simplu. Ei vor să știe din ce stofă e făcut sacoul respectiv, vor să știe tehnologic cum e realizat și așa mai departe. Atunci brandurile nu au acordat o importanță atât de mare acestui produs și de aceea sunt puține care fac sacouri la standarde înalte. Partea de producție e foarte complexă, cu o simplă mașină liniară poți să coși orice bluză oricat e ea de complicată, însă pentru un sacou chiar ai nevoie de o linie tehnologică foarte dezvoltată cu mașini speciale care costă mult și de aici se trage prețul produselor. Aici se adaugă și partea de manufacturare, partea de croit, toate detaliile și toate tipurile de cusături, inclusiv foarte muncă manuală“, îmi povestește ea.

Ambiția și necesitatea au determinat-o să încerce să realizeze sacoul perfect. „În toți acești ani în care am lucrat în zona masculină am avut o frustrare. Pentru că atunci când ești într-un board meeting cu 10 bărbați îmbrăcați impecabil, dincolo de faptul că tu ești femeie printre bărbăți, oricât ai fi de «branduită» și oricâte produse sofisticate ai avea pe tine, s-ar putea să nu fii la fel de bine îmbrăcată ca un bărbat care poartă un costum croit perfect. Am investit foarte mulți bani în garderoba mea și atunci când am creat Styland și am aruncat din haine, mi-am dat seama cât de puține dintre ele au dăinuit de fapt în timp. Styland nu e despre un produs de moment sau croiuri atipice, ci despre un produs pe care îl cumperi și pe care poți să îl împrumuți prietenelor tale, mamei, surorii sau să îl lași copiilor tăi“.

Orice piesă din colecțiile Styland este atât de simplă și minimalistă, încât poate fi ușor de îmbinat cu tendințele sezonului, obținând de la un look super clasic la unul avangardist, în funcție de personalitatea celei care îl poartă. Femeia Styland are o personalitate puternică. „Ea se îmbracă cu haine care să nu o ascundă, ci să o pună în valoare, pentru că ea e deja cineva, indiferent în ce domeniu activează. Cred că femeile care sunt cu adevărat puternice aleg un ambalaj fin. Le vezi pe ele mai întâi, și nu hainele. Îmi doresc să îmbrac cât mai multe femei valoroase, indiferent că sunt cunoscute sau nu“.

16 luni i-au trebuit de la lansare până a ajuns la Hollywood și la vedete precum Eva Longoria, Vanessa Hudgens, Leighton Meester și Katy Perry. „Tot procesul pe care eu l-am gândit pentru Styland ar fi trebuit să se petreacă într-un timp mult mai lung, deoarece credeam că încă trebuie să mai lucrez la dezvoltarea produsului. Să îndrăznești să te duci la cei mai mari stiliști și cele mai importante vedete… atunci trebuie să fii nebun sau foarte bun. Cred că la Styland a fost o combinație între cele două. Pe Katy Perry nu a interesat-o că e un brand necunoscut atunci când a îmbracat sacoul. Ea a ales două branduri pentru promovarea noului ei album – Gucci și Styland. Pentru noi a fost absolut formidabil!“.


Colecția din acest sezon se concentrează asupra pieselor esențiale din garderoba unei femei: un pantalon bine croit, o cămașă din mătase și, bineînțeles, sacoul, realizat din materiale prețioase importate din Anglia și Italia, dar și din materiale mult mai practice și funcționale aduse din Japonia. „Noutatea acestui sezon este că vom avea jachete din blană ecologică colorate, însă piesa mea de suflet rămâne sacoul negru. E acea haină care te ajută și te scoate din foarte multe situații – o poți purta la o conferință, un interviu, o seară în oraș. Orice femeie indiferent de domeniul de activitate, de stil, de forme și de vârstă ar trebui să aibă o astfel de piesă în garderobă”.

Silvia Cristescu
silvia_cristescu@hotmail.com