Amal Alamuddin, o mireasă ca-n poveşti

Pentru nunta de basm a avocatei pentru drepturile omului Amal Alamuddin cu George Clooney doar o rochie desprinsă din vise ar fi fost potrivită. Cel care transformat-o în realitate a fost nimeni altul decât Oscar de la Renta.

„Este bărbatul pe care orice femeie visează să îl îmbrăţişeze!“, spune Amal radiind de fericire. Ce este surprinzător este că avocata de origine britanico-libaneză nu se referă la George Clooney, viitorul ei mire, ci la Oscar de la Renta, cel care i-a creat rochia de mireasă. „George şi cu mine ne-am dorit o nuntă deopotrivă romantică şi elegantă şi nimeni nu ar fi reuşit să încapsuleze aceste atribute într-o rochie mai bine ca Oscar“, spune ea. „Faptul că am avut ocazia de a-l cunoaşte şi pe el a făcut ca procesul să fie cu atât mai miraculos. Asta pentru că este atât de cald, un adevărat gentleman.“

Într-o zi însorită de la finalul lunii iulie, Alamuddin (36 de ani) intră zâmbitoare în birourile de la Renta din Bryant Park şi îl întâmpină pe celebrul designer cu două sărutări apăsate pe obraji. Poartă o rochie de zi cu imprimeu floral, tot de la Renta şi sandale cu o talpă ameţitoare. Pe braţul ei se leagănă o geantă din piele întoarsă, de culoarea nisipului, Balenciaga. Părul ei lung şi negru, aranjat cu un strop de volum în jurul tâmplelor, îi cade pe umeri şi îi încadrează chipul machiat cum nu se poate mai delicat. Pe urmele ei calcă mama ei, Baria, care locuieşte în Londra, şi sora ei, Tala, care a venit tocmai din Singapore pentru această probă.
La puţin timp după ce trioul a sosit, Amal este invitată într-o cameră pentru a-şi proba rochia splendidă şi pentru a avea o ultimă întrevedere cu de la Renta şi cu şeful atelierului lui, Raffaele Illardo, înarmat cu o pernuţă de ace şi un metru agăţat la gât. După mai multe minute, Amal îşi face apariţia. Rochia, o creaţie de un bun gust desăvârşit, este o nebunie în mii de straturi de tul ivoar aplicate pe nu mai puţin de 14 metri de dantelă Chantilly, corsetul ei fiind brodat şi încrustat în cristale.

„Aveţi grijă, băieţi“, le spune de la Renta lui Illardo şi echipei lui. „Nu lăsaţi ca rochia să atingă podeaua!“ Ca un adevărat conducător, Illardo adună în mâini bogăţia de material de o parte şi împreună cu două dintre ajutoarele lui se apleacă şi ridică trena rochiei cu o singură mişcare perfect coordonată. De îndată ce Alamuddin ajunge în faţa audienţei, ochii Talei se umezesc. La fel se întâmplă şi cu ochii mamei ei, deşi iniţial ea era distrasă de dorinţa de a adăuga mai multe straturi de tul rochiei. Aceasta idee primeşte vot negativ, unul dintre motive fiind acela că rolul celei care duce trena este şi aşa prea greu pentru fetiţa de 12 ani a Talei, Mia, singura care va împrăştia florile în calea lui Alamuddin. „Micuţa nu va putea să facă asta de una singură“, spune de la Renta încrezător. „Vei avea nevoie de un om în toată firea care să o ajute – poate chiar sora ta.“ Face un semn subtil către Tara, care este mai mult decât fericită să ia asupra ei această sarcină.

Alamuddin se răsuceşte pe vârful degetelor şi se întoarce către designer, cu grijă pentru a nu deranja straturile de jos ale rochiei. La rândul ei îşi şterge uşor colţurile ochilor ei de un brun cafeniu în timp ce îşi admiră rochia ei splendidă. Toată lumea e de acord că de la Renta a avut dreptate în fiecare detaliu: croiul, volumul, broderia minimală, nuanţa subtilă de ivoar. Zâmbeşte satisfăcut. „Priveşte culoarea hârtiei de pe jos; aceea este de un alb clasic aşa că vei vedea cu uşurinţă că rochia bate spre crem.“ Aşa este, podeaua a fost cu grijă acoperită cu hârtie albă pentru a proteja tivul imaculat al rochiei.

„Este cea mai importantă rochie din viaţa unei femei“, spune de la Renta. „Orice femeie, din orice colţ al lumii, visează la acea rochie specială iar eu nu fac altceva decât să încerc să transform acel vis în realitate. Amal şi cu mine ne-am uitat la o mulţime de rochii de seară şi la rochii de mireasă şi am discutat despre ceea ce îi place. Doar aşa am putut să îmi fac o idee despre ce anume îşi dorea.“ Absolventă de Drept la Oxford şi la Universitatea din New York, Amal are un CV intimidant – i-a reprezentat printre alţii de pe fondatorul WikiLeaks, Julian Assange, în procesul de extrădare, dar şi pe fostul prim ministru al Ucrainei, Yulia Tymoshenko, şi e consultant al Naţiunilor Unite în problema atacurilor cu drone. Asta nu o împiedică însă să aibă păreri clare despre modă şi despre detaliile de ultim moment ale nunţii ei. În timp ce Illardo îi prinde la ceafă un voal din dantelă, ea îl întreabă pe de la Renta dacă crede că e nevoie să aibă şi un al doilea voal, mai scurt, pentru petrecere.

„Nu, cred că după nuntă îţi dai jos de tot voalul, nu mai ai nevoie deloc de el“, îi răspunde el. „Odată ce te-ai căsătorit, eşti căsătorită“. Alamuddin zâmbeşte. Asemenea rochiei, voalul pentru biserică este decorat cu dantelă Chantilly şi cristale, şi coboară de la jumătatea rochiei aproape până în podea. Subiectul coafurii este deja bătut în cuie: s-a hotărât ca părul să îi fie lăsat pe spate, prins însă uşor înspre interior, în dreptul umerilor, astfel încât să nu pună în umbră decolteul rochiei sau ornamentul voalului. Coafura şi machiajul, semnate de Orlando Pita şi Alice Lane pentru acest shooting publicat original în numărul de octombrie al revistei Vogue SUA, vor fi considerate drept probă pentru ziua cea mare.

George Clooney and Amal Alamuddin Civil Ceremony - Venice

Cea mai invidiată viitoare mireasă din lune, de când Catherine Middleton a devenit Ducesă de Cambridge, Alamuddin îşi trece degetele de-a lungul decolteului bărcuţă, punând astfel în evidenţă inelul de logodnă, o superbă bijuterie cu un diamant de şapte carate, un smarald, care stă pe al patrulea deget al mâinii ei stângi. Îl întreabă pe Hardo câte ceva despre decolteu (tăiat până spre umăr pentru a-i evidenţia gâtul şi sânii) şi se interesează dacă va rămâne nefinisat. El dă din cap plin de vigoare. „Oui madame, va fi o tăietură brută. Un pic impură.“ Discută alte detalii cu Ilardo în franceză înainte să îi răspundă mamei ei în arabă iar apoi îl imploră pe de la Renta, în engleză, să vină la nuntă, pentru a-i vedea rochiile în acţiune. Rochiile, la plural, pentru că în afara rochiei de mireasă mai există şi o a doua rochie, în stil Gatsby, pe care de la Renta i-o va dărui pentru actul al doilea al marelui eveniment.

Rochie în care se strecoară imediat ce rochia de mireasă a fost îndepărtată cu grijă. Intrarea ei este prefaţată de un clinchet, asemenea celui mai chic zgomot pe care l-ar putea scoate o armată de greieri, ştanţa din argint şi perle şi tivul cu franjuri lovindu-se uşor la fiecare pas. Rochia face parte din colecţia de la Renta toamnă 2014 iar silueta firavă a lui Amal îi permite să probeze chiar rochia pe care modelul a purtat-o pe podium. Rochia a fost scurtată de la gleznă până la jumătatea pulpei superioare, astfel încât să îi pună în valoare picioarele lungi a lui Amal şi mai ales pentru ca piesa să devină una perfectă pentru o noapte de dans.

De la Renta studiază ţinuta şi apoi, pe un ton cald, comandă ceva unuia dintre subordonaţii lui. Dintr-o dată o pereche de pantofi argintii brodaţi de mână ies la iveală dintr-un dulap ascuns. Această minunată pereche de pantofi de inspiraţie barocă fac parte din următoarea colecţie, cea de primăvară 2015 a lui de la Renta. Ţinuta e acum completă. De la Renta o priveşte mândru, ca din postura naşului dominican desprins din poveşti.
„Eşti hot!“, declară el. Camera întreagă izbucneşte în râsete.

De Chloe Malle
Fotografie de Annie Leibovitz

tofan.diana
tofan.diana@glamour.ro