Plan de relaxare a tenului

Stresul este de foarte multe ori cauza problemelor tenului. Îţi spunem cum poţi să faci faţă provocărilor şi cum le poţi ţine sub control.

ZILNIC
Sportul trebuie să-ţi intre în rutină. Este bine să îţi faci timp pentru puţin exerciţiu fizic de cel puţin trei ori pe săptămână – în acest fel te vei detensiona, îţi vei îmbunătăţi circulaţia sângelui şi vei ţine sub control inflamarea ţesuturilor. Chiar şi o simplă plimbare pe jos poate produce lăudatele endorfine (substanţe chimice produse de creier care diminuează efectele stresului – pe lângă diminuarea durerilor, secreţia de endorfine creează euforie, eliberează hormoni sexuali şi îmbunătăţeşte sistemul imunitar).

Dormi suficient. În caz contrar, organismul eliberează cortizon şi accentuează deshidratarea pielii.

SĂPTĂMÂNAL
Ţine un jurnal al tenului. Notează-ţi circumstanţele în care pielea ta întâmpină tot felul de probleme, dar şi pe acelea în care îşi îmbunătăţeşte starea. În acest fel vei detecta numeroşi „vinovaţi“ şi vei şti cum să îţi organizezi un plan de atac.

ÎN SITUAŢII DE CRIZĂ
Consultă un psiholog al pielii. Da, chiar există aşa ceva! Pentru că multe dintre tulburările pielii sunt declanşate de oboseală, anxietate sau tensiune nervoasă, psihodermatologia este cea care îţi poate sugera şi soluţiile cele mai bune. Pe lângă prescrierea unor antibiotice, doctorul de specialitate îţi poate recomanda şi tehnici alternative cum sunt acupunctura sau masajul.

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro