Baie vs. duş: care e mai sănătos?

Aceasta-i întrebarea! Iar dilema celei mai bune opţiuni ne urmăreşte deseori în lunile reci. Răspunsul e simplu: dacă urmezi regulile de bază, te poţi bucura în voie de amândouă.

Dacă preferi baia, ţine cont de:
Temperatura ideală: 34-36 de grade, niciodată mai mult de 38 de grade, pentru că nu vei face decât să deshidratezi pielea.

Durata: maximum 20 de minute – aspectul pielii creponate trădează că ai exagerat.

Momentul ideal: seara, după ce ai lăsat să treacă cel puţin o oră după cină.

Beneficii
Te încălzeşte, te destinde şi are grijă de pielea ta: este foarte bună mai ales atunci când eşti foarte stresată sau ai dureri de cap.
Are şi efect drenant – acest efect este sporit atunci când o însoţeşti de produse bogate în oligo-elemente, ideale stimulării circulaţiei sângelui.

Dacă preferi duşul, ţine cont de:
Temperatura ideală: apa trebuie să fie călduţă, nu fierbinte, de aproximativ 28 de grade, pe toată durata duşului, iar la final (dacă suporţi) e indicată o rundă finală de apă rece.

Frecvenţa: unul dimineaţa, pentru o bună igienă cotidiană, apoi un altul seara. În ambele variante, este bine să renunţi la produsele dure de curăţare şi să optezi pentru cele delicate, intensiv hidratante şi calmante.

Durata: doar câteva minute (te încurajăm să gândeşti ecologist).

Beneficii
Tonifiază, te reîmprospătează şi exfoliază pielea (ţine aproape şi un gel de duş cu particule abrazive).

Hidratează Loţiunile emoliente şi uleiurile bogate în nutrienţi preţioşi sunt ideale în lunile reci. Ambele formule trebuie aplicate imediat după ce te-ai şters cu prosopul.

În galeria foto ai să găseşti mai multe produse care te vor ajuta să transformi baia în răsfăţ. 

Foto: Greg Delves

 .

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro