Millennial love: în culisele lansării noului parfum Amo Ferragamo

În preajma lansării parfumului Amo Ferragamo, Mirela Ujică a stat de vorbă cu Luciano Bertinelli, director executiv Ferragamo Perfums, despre tradiție, ecologie și social media.

Casa Ferragamo are o istorie cu rădăcini adânci, datând din secolul al XIX-lea. Cum se regăsește această moștenire în parfumurile brandului?
Așa este, suntem o casă de modă cu istorie iar acum, o companie multinațională, prezentă în peste 90 de țări. Producția principală o reprezintă pantofii și produsele din piele, așa a fost și așa va rămâne mereu, însă în ultima decadă am adăugat și produse din mătase naturală și colecții ready-to-wear. Iar parfumurile erau acel ultim detaliu ce lipsea. Așa că familia Ferragamo a decis, acum 15 ani, să înceapă acest proiect in-house și astfel a luat o viața o nouă ramură a afacerii, cea dedicată parfumurilor.

În universul Ferragamo, se acordă o atenție deosebită detaliilor. Sunt curioasă să aflu care este cel mai de preț detaliu legat de sticlele de parfum la care nu ați putea să renunțați?
Așa este, detaliile fac parte din ADN-ul Ferragamo. În cazul parfumurilor, acordăm foarte multă atenție creației sticlei, felului în care aceasta este construită. Spre exemplu, partea superioară a sticlei parfumului Amo Ferragamo este gravată în sticlă, nu este atașată, un detaliu cu totul unic. Și unul foarte scump! Pentru sticle lucrăm cu Bormioli, un producător de sticlă din Italia. De altfel, totul este realizat în Italia: sticla, capacul, până și cutia, totul  Acesta este unul dintre lucrurile pe care le urmărim în mod obsesiv – ca nu doar parfumul în sine să fie produs în Italia, ci tot ce ține de acesta. Este un fel de mantră pentru noi. Domnul Ferruccio Ferragamo, președintele companiei Salvatore Ferragamo, este foarte riguros când vine vorba de aceste lucrurile: totul, fără excepție, trebuie să fie produs în Italia. Aceasta este mentalitatea noastră și nu o vom schimba.

Amo Ferragamo este cea mai recentă lansare Ferragamo. De ce este atât de specială?
Este pentru prima oară când ne adresăm unui nou public, generației mileniale. Ca o curiozitate, vârsta medie a cumpărătoarelor parfumului Signorina este de 35 de ani, așa că odată cu Amo Ferragamo încercăm să ajungem la un public și mai tânăr. Combinația dintre esență, care este una foarte modernă și fresh, flaconul elegant și campania a cărei protagonistă este Suki Waterhouse cred că fac din acest proiect unul foarte special.



De ce ați ales-o pe Suki Waterhouse ca imagine?
Este tânără, foarte frumoasă și nu este doar model; este actriță, cântăreață, are peste un milion de fani pe Instagram și este foarte activă pe rețelele social media. Toate acestea au fost fundamentale pentru proiectul nostru. Ne-am întâlnit la New York pentru lansarea parfumului: are o personalitate puternică și asta a ajutat foarte mult.

Așadar social media înclină balanța.
Trebuie să te adaptezi, să urmărești trendul, nu poți lipsi de acolo. La rândul nostru suntem prezenți pe Facebook, Instagram, pe Spotify.

Cum comunicați pe Spotify?
Am creat un playlist special, insuflat de ideea campaniei. Suki este și cântăreață așa că ne-a inspirat.

Campania Ferragamo a fost fotografiată de Ellen von Unwerth.
Da, am lucrat împreună timp de cinci zile în Florența. Este incredibilă, fără îndoială un geniu. Ellen are un portofoliu fantastic și o lungă istorie în spate, așa că a fost o adevărată plăcere să lucrăm cu ea. A fost gata să ne asculte părerile de fiecare dată, a fost o colaborare foarte bună.

Numărul de aprilie GLAMOUR a fost unul eco așa că trebuie să știu: ce măsuri luați pentru a reduce impactul negativ asupra mediului?
În primul rând, nu testăm produsele pe animale, acest lucru este esențial. Apoi, când spunem că produsele sunt făcute în Italia e o garanție că toți pașii producției sunt reglementați. Ne dorim să îmbunătățim ambalajele și în prezent ne gândim la o alternativă pentru cutiile parfumurilor, vrem ca acestea să fie prietenoase cu mediul. La urma urmei, avem o singură planetă și trebuie să o menținem în siguranță. Trebuie să avem grijă de viitor și aici nu mă refer doar la viitorul nostru.

O ultimă întrebare – un parfum poate spune o poveste și poate aduce cu sine multe amintiri. Care este cea mai prețioasă amintire olfactivă pe care o aveți?
Sunt foarte multe, dar există una pe care o îndrăgesc foarte tare. Când eram mai tânăr, aveam o casă în apropiere de mare, la 40 de kilometri de Roma. Nu pot uita mirosul mării, în special dimineața devreme, când pășeam pe nisip, pe malul mării. Este unul dintre mirosurile pe care nu le voi uita niciodată.

 

Luciano Bertinelli, director executiv Ferragamo Perfums

Fotografii de Ellen von Unwerth pentru Ferragamo 

 

mirela.ujica
mirela.ujica@glamour.ro