Millennial beauty: regulile rescrise ale frumuseții

Perfecțiune? Nu, frumusețea nu mai înseamnă de mult timp asta. Sau cel puțin de când generația noastră și-a făcut simțită prezența și a rescris regulile. Uită tot ce știai, autenticitatea este noul frumos, indiferent de forma în care alegi să o exprimi.

Cum să te machiezi pentru a arăta mai slabă, ce produse de îngrijire să folosești pentru a arăta mai tânără, cum să îți adaptezi look-ul în funcție de vârstă, la ce proceduri să apelezi pentru a scăpa de riduri, celulită sau vergeturi: îți sună cunoscut, nu-i așa? Sunt probabil unele dintre cele mai frecvente căutări ale femeilor când vine vorba de frumusețe. Nu și pentru generația millennials, care și-a propus să schimbe definiția frumuseții și să îi integreze termeni precum „autenticitate”, „asumare” sau „încredere în sine”. Transformarea imperfecțiunilor în atuuri și desființarea standardelor sociale de frumusețe sunt lucrurile care definesc abordarea lor asupra frumuseții. Asta nu înseamnă că generația Y este mai puțin preocupată de machiaj sau de skincare, însă regulile lor sunt diferite de cele pe care le știam până acum.

My perfect imperfections
Riduri, pistrui, alunițe, vergeturi, cicatrici – în mod normal, le-ai încadra pe toate la categoria „imperfecțiuni”, însă generația millennials nu se grăbește să le eticheteze așa, ba chiar le transformă în atuuri sau în vedetele look-ului lor.

Să luăm exemplul pistruilor. Nu departe sunt timpurile în care cele care îi aveau căutau cu îndârjire un fond de ten sau un corector care să îi facă să dispară. Însă lucrurile stau astăzi cu totul altfel. Pistruii sunt vedeta momentului în materie de beauty iar fondul de ten care să îi acopere a fost înlocuit de produse cu care ți-i poți desena veridic pe chip atunci când natura nu te-a înzestrat cu ei. Nu a fost nevoie decât de câteva femei sigure pe ele și deschise la minte care să poarte pistruii cu atâta asumare și dezinvoltură încât să convingă pe toată lumea că ei nu sunt deloc un defect, ci o trăsătură unică.

https://www.instagram.com/p/Bk5JUbuAm0z/?taken-by=nikki_makeup

Vergeturile s-au transformat dintr-o imperfecțiune de speriat într-o sursă de inspirație artistică: Cinta Tort Cartró este o artistă de pe Instagram care pictează peste vergeturi linii colorate în nuanțele curcubeului, creând adevărate capodopere, la fel și Sara Shakeel, care transformă vergeturile în râuri de sclipici. Femeile millennial nu se tem să își etaleze imperfecțiunile corpului pe Instagram sau în fotografii, fapt ce a dus la o relaxare a standardelor de frumusețe, la o asumare a acestor trăsături atât de comune în rândul femeilor.

https://www.instagram.com/p/BfWVI_lB1h5/?taken-by=zinteta

Prevenția în cap de listă
Pentru „selfie generation” (așa cum mai sunt denumiți) este extrem de important să aibă un ten frumos, curat, luminos, gata de imortalizat în orice moment. Însă devotamentul lor pentru rutina de skincare este puțin diferit de cel al generațiilor anterioare. Nu vor căuta cu disperare cea mai  bună cremă pentru estomparea ridurilor și nici vreo soluție minune pentru a șterge petele pigmentare, iar asta nu din cauză că nu le pasă de îmbătrânirea pielii, ci pentru că au găsit abordarea corectă: previn problemele pielii în loc să le trateze. Asta explică de ce interesul lor pentru produsele antiaging este atât de scăzut (în comparație cu cel al generațiilor anterioare), iar măștile de față, produsele coreene de îngrijire, acizii exfolianți și produsele cu factor de protecție solară au crescut atât de mult în popularitate în ultimii ani.

Make-up is not a mask
După mult timp în care „Instagram make-up” și transformările spectaculoase cu straturi generoase de machiaj au influențat gusturile tuturor în materie de machiaj, în sfârșit asistăm la o trecere spre machiaje care pun mai degrabă accent pe trăsături și nu sunt menite să ne transforme fizionomia. Iar pentru această schimbare pozitivă, trebuie să mulțumim generației millennial. Cu un simț estetic îndreptat spre autenticitate și simplitate, ei au reușit să nască adevărate trenduri de make-up și chiar să inspire în totalitate noi branduri. Tenul luminos cu o acoperire cât mai lejeră, sprâncenele naturale, cât mai bogate, gloss pe pleoape sau pe post de iluminator – sunt doar câteva dintre trendurile pentru nașterea cărora este respnsabilă generația Y. Iar brandurile încearcă să țină pasul și creează produse sau chiar extensii special adaptate în funcție de preferințele lor (ambalaje minimale cu design atrăgător, produse ușor de utilizat, dar inovatoare, care țin pasul cu ultimele trenduri, cu formule sigure pentru sănătatea pielii, care oferă un raport calitate-preț excelent). Glossier, Milk Makeup sau Fenty Beauty sunt doar câteva exemple de branduri care au înțeles influența acestei generații și s-au adaptat, iar succesul lor nu s-a lăsat așteptat.

Andreea Badea
andreea.badea@ringier.ro